بورس

شاخص‌کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با کاهش 3782 واحدی در محدوده یک‌میلیون و 17هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو​»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته نمادهای این صنعت بورسی به‌نسبت روند خوبی را تجربه کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا آذین، نیرومحرکه، ایران‌خودرو دیزل، فنرسازی خاور، الکتریک‌خودرو شرق، چرخشگر، مهندسی نصیرماشین، سایپا دیزل و لنت ترمز ایران مثبت شدند و درمقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت، فنرسازی زر، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کرمان‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند. همچنین چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 168هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 777میلیون سهم به ارزش 1191میلیارد تومان جابه‌جا شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 146هزارو352 میلیارد تومان شد.

  واکنش شاخص‌کل‌بورس به روند حمایتی
شاخص‌کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با کاهش 3782 واحدی در محدوده یک‌میلیون و 17هزار واحدی قرار گرفت. در این رابطه، برخی کارشناسان معتقدند نخستین حمایت کلیدی شاخص‌کل را می‌توان در محدوده ۹۷۴هزار واحد در نظر داشت. واکنش شاخص‌کل به این حمایت، تعیین‌کننده ادامه مسیر آن خواهد بود که در صورت از دست رفتن، فشار فروش بیشتر خواهد شد و در صورت حفظ و واکنش مثبت به آن، بار دیگر به سمت سقف حرکت خواهد کرد.

   ورود بیش‌از ۴۵هزارمیلیاردتومان سرمایه
حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌تازگی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازار سرمایه به صدور روزانه بیش‌از ۱۵۰هزار کد سهامداری جدید اشاره کرد و گفت: «درپی استقبال کم‌نظیر مردم از ابتدای سال جاری بیش‌از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار کد بورسی جدید صادر و بیش از ۴۵هزار میلیارد تومان نیز سرمایه وارد بازار سهام شده که نسبت‌به سال گذشته بیش از 50‌درصد افزایش داشته  که رکوردی بی‌سابقه است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =