بورس

روزگذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی بازهم نمادهای ایران‌خودرو و سایپا با صف‌های میلیاردی خرید روبه‌رو بودند، به‌طوری‌که برای آبی‌پوشان صف 3.7میلیارد سهمی و برای سایپا صف 2.7میلیارد سهمی تشکیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،روزگذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی بازهم نمادهای ایران‌خودرو و سایپا با صف‌های میلیاردی خرید روبه‌رو بودند، به‌طوری‌که برای آبی‌پوشان صف 3.7میلیارد سهمی و برای سایپا صف 2.7میلیارد سهمی تشکیل شد. این در حالی است که علاوه‌بر این دو سهم، نمادهای زامیاد، نیرومحرکه، آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق و بهمن‌دیزل مثبت شدند و درمقابل؛ نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، ایران‌خودرو دیزل، سایپا آذین، سایپا آذین، فنرسازی خاور و رادیاتور ایران منفی خوردند. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 145هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 626میلیون سهم به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 164هزارو164 میلیارد تومان شد.

  ادامه اصلاح نماگر اصلی بازار سهام
روز گذشته شاخص کل بورس تهران با کاهش 19هزار واحدی در تراز 968هزار واحدی قرار گرفت و به نظر می‌رسد همچنان و در کوتاه‌مدت اصلاح نماگر اصلی بازار سهام ادامه داشته باشد. بر این اساس، شاخص می‌تواند تا محدوده 850هزار واحدی نیز پایین بیاید. قدر مسلم هر میزان شاخص کل اصلاح بیشتری بخورد، از آن طرف رشد بعد نیز ادامه‌دارتر خواهد بود.
علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در پاسخ به این پرسش که باتوجه به انتقادات قدیمی کارشناسان به نحوه محاسبه شاخص کل، آیا شاخص جدیدی آماده به‌کارگیری خواهد شد، اظهار کرد: «یکی از موارد در‌حال بررسی، تعریف شاخص جدید بدون حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری است. چراکه این گروه دارای مالکیت تودرتوی شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند و نمی‌توانند مصداق درستی از وضعیت گروه سرمایه‌گذاری و کلیت بازار باشند.» وی در مورد افزایش دوساعته زمان دادوستد سهام نیز گفت: «واقعیت این است که قبل از موضوع افزایش زمان و مهم‌تر از هر مورد دیگری، مساله سامانه‌های معاملات و پس از معاملات است که باید حل‌وفصل شود تا زمینه افزایش معاملات 
فراهم شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =