بورس

در گروه خودرویی طی 108هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 710میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر 176هزارو885 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،روزگذشته و در ادامه روند مثبت خودروسازان، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن و سایپا دیزل سبزپوش شدند. در کنار این شرکت‌ها، نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، آهنگری تراکتورسازی ایران و رینگ‌سازی مشهد مثبت شدند و درمقابل نمادهای ایران‌خودرو دیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی خاور، مهرکام پارس، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی زر، بهمن‌دیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند. دیروز همچنین در گروه خودرویی طی 108هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 710میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر 176هزارو885 میلیارد تومان شد.

  مهم‌ترین عوامل صعودی‌شدن بازار سهام
روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران با افزایش 6944 واحدی در تراز یک‌میلیون و 2هزار واحدی قرار گرفت. بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند حجم بالای نقدینگی که روزانه روانه بورس می‌شود و همچنین ثابت نبودن نرخ ارز، ازجمله مهم‌ترین عواملی هستند که بازار سهام را در حالت صعودی قرار داده،  این در حالی است که رشد کنونی بازار قابل‌توجه بوده و شرکت‌هایی که نیازمند تامین مالی هستند، به‌راحتی می‌توانند در این فضا اقدام کنند. البته این بازار آمادگی ورود شرکت‌های جدید را هم دارد و می‌تواند سدی در برابر رشد غیرواقعی احتمالی قیمت برخی سهم‌ها شود.

  ریسک سرمایه‌گذاری را  بالا نبریم
به‌نظر می‌رسد بازار در حالت صعود، فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اما قطعا اصلاحات و نزول شاخص را در برخی مواقع شاهد خواهیم بود، چراکه این بازار ذات خود یعنی «ریسک» را همیشه به همراه خواهد داشت. از‌سوی‌دیگر، درباره ریسک‌‎های موجود در بورس نیز باید بیان کرد؛ شاید افراد تازه‌وارد تنها ۵درصد از سود یا زیان روزانه را برای خرید مد نظر قرار دهند، درحالی‌که آن‌ها باید به صورت‌های مالی شرکت‌ها یا حاشیه سود آن‌ها قبل از خرید دقت کنند. زیرا نادیده گرفتن این موارد ریسک سرمایه‌گذاری را  بالا خواهد برد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =