کد خبر: 229132
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

صبح روز گذشته هفدهم خردادماه گروه صنعتی ایران‌خودرو قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ویژه عید فطر محصولات منتخب خود را در حضور نهادها، سازمان‌ها و مسئولان نظارتی انجام داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، صبح روز گذشته هفدهم خردادماه گروه صنعتی ایران‌خودرو قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ویژه عید فطر محصولات منتخب خود را در حضور نهادها، سازمان‌ها و مسئولان نظارتی انجام داد. در این طرح متقاضیان از 4 تا 14 خردادماه به مدت 10 روز فرصت داشتند برای ثبت‌نام اولیه خرید خودرو اقدام کنند که بیش‌از 5 میلیون و 273 هزار نفر متقاضی اطلاعات اولیه خود را در سایت «امتا» و سامانه فروش اینترنتی این شرکت به ثبت رساندند. پس از بررسی‌های صورت گرفته و تائید صحت اطلاعات و مشخصات آن‌ها، در نهایت 4 میلیون و 360 هزار و 153 نفر واجد شرایط موفق به حضور در قرعه‌کشی نهایی خرید محصول این شرکت شدند.
مراسم قرعه‌کشی در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی وزارت صمت و پلیس امنیت اقتصادی برگزار شد و درنهایت فرآیند قرعه‌کشی موردتایید نهادهای نظارتی یادشده واقع شد.
اصغر حق‌پناه، معاون مهندسی سازمان و سیستم­‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در این مراسم گفت: «در مرحله راستی‌آزمایی 39هزار نفر به دلیل ثبت‌نام در سایت دو خودروساز و بیش‌از 345 هزار نفر به دلیل داشتن پلاک فعال از فرآیند ثبت‌نام حذف شده‌اند.»
وی تصریح کرد: «راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور برای حضور مشتریان واقعی انجام شده است. سازوکار قرعه‌کشی و صحت نرم‌افزار قرعه‌کشی نیز مورد تایید نهادهای نظارتی است.» حق‌پناه ادامه داد: «10درصد بیش‌از ظرفیت ثبت‌نام 15هزار دستگاه، به‌عنوان ظرفیت ذخیره تعیین و درنظر گرفته می‌شود تا در صورتی که برخی پذیرفته‌شدگان نسبت به پرداخت وجه اقدام نکردند این منتخبان جایگزین شوند.» وی با بیان این‌که نتایج قرعه‌کشی بلافاصله به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: «بانک اطلاعاتی تمام ثبت‌نام‌کنندگان و پذیرفته‌شدگان در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت.»

   فرآیند اطلاع‌رسانی به برندگان به چه صورت خواهد بود؟
مهندس فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی به برندگان و همچنین اطمینان از عدم سوءاستفاده مالی توسط برخی سودجویان گفت: «کدرهگیری اعلام‌شده در زمان ثبت‌نام ملاک اصلی ما برای پذیرفته‌‌شدگان قرعه‌کشی خواهد بود که بلافاصله در سامانه اینترنتی شرکت و سایت ایکوپرس به نمایش درخواهد آمد. همچنین برای کسب اطمینان بیشتر و جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی، پیامکی برای تمام برندگان ارسال خواهد شد و تماس تلفنی با آنان برقرار خواهیم کرد.»
همچنین طبق دستور مراجع قضایی و هشدار پلیس فتا، متقاضیان خرید خودرو که موفق به برنده شدن در قرعه‌کشی شده‌اند، باید تمام مراحل تکمیل خرید خود را از طریق سایت‌های رسمی دو خودروساز کشور پیگیری کنند و مراقب سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو مبنی‌بر ارسال پیامک‌های جعلی، طراحی سایت‌های جعلی (فیشینگ) یا حتی تماس تلفنی باشند. البته به‌دلیل حفظ حریم شخصی برندگان، هیچ‌گونه اطلاعاتی اعم‌از نام، شماره تماس و ... در مراسم روز گذشته اعلام نشد و تنها کد رهگیری این افراد در زمان قرعه‌کشی اعلام و به نمایش درآمد.

   پژو پارس« TU5» با بیشترین تقاضا 
در طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان ویژه عید فطر 25هزار دستگاه به فروش رسید که سهم گروه صنعتی ایران‌خودرو 15هزار دستگاه شامل خودروهای رانا، پژو پارس با موتور TU5، پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 اس‌ال‌ایکس انژکتوری بود. طبق آمارهای منتشر شده بیشترین متقاضی ثبت‌نام و خرید خودرو در این طرح به پژو پارس TU5 اختصاص دارد که از میان 4 میلیون و 360 هزار نفر، 2 میلیون و 384 هزار و 901 نفر جهت خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. این شرکت نیز ظرفیت درنظر گرفته‌شده برای این محصول را 4 هزار دستگاه و همچنین 400 دستگاه به‌عنوان رزرو اعلام کرده است. پس از آن پژو 206 تیپ 2 معمولی با یک میلیون و 50 هزار و 453 نفر بیشترین تقاضای ثبت‌نام را داشته است. همچنین بیشترین ظرفیت در این طرح به این خودرو اختصاص داشته که با 6 هزار و 370 دستگاه و 637 دستگاه رزرو در رده نخست قرار می‌گیرد.
پژو 405 اس‌ال‌ایکس نیز با 599 هزار و 402 نفر متقاضی و ظرفیت 4 هزار دستگاه و 400 دستگاه رزرو و همچنین رانا با 325 هزار و 397 نفر متقاضی و ظرفیت 630 دستگاه و 63 دستگاه رزرو از دیگر خودروهای قابل عرضه در این طرح هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =