بورس

دیروز سرانجام شاخص‌کل بورس تهران با کاهش 10هزار واحدی، در تراز یک‌میلیون و 481هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته درحالی‌که شاخص‌کل سرانجام قرمزپوش شد، نمادهای خودرویی همچنان سبز ماندند، به‌طوری‌که شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپاآذین، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، ایرکاپارت‌صنعت، محورسازان ایران‌خودرو و کرمان‌خودرو منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 252هزار نوبت معاملاتی، 2.8میلیارد سهم به ارزش 1994 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ‌بر 312هزار میلیاردتومان شد.

  آغاز اصلاح در مرز 1.5میلیون واحد
دیروز سرانجام شاخص‌کل بورس تهران با کاهش 10هزار واحدی، در تراز یک‌میلیون و 481هزار واحدی قرار گرفت. باتوجه به این‌که از مدت‌ها پیش اصلاح نماگر اصلی بازار سهام قابل‌تصور بود، در نهایت این امر در مرز 1.5میلیون واحدی رخ داد. به‌بیان‌دیگر، درحال‌حاضر مهم‌ترین چالش بازار سهام، تقابل شاخص‌کل با مقاومت روانی 1.5میلیون واحدی است که با توجه به جریان مثبت ورود نقدینگی به بازار می‌توان امیدوار بود پس از عبور از آن به سمت 1.8 میلیون واحد حرکت کند. برخی فعالان بازار اعتقاد دارند، همان رفتاری که شاخص کل در زمان شکستن قله یک‌میلیون واحدی داشت، اکنون برای شکستن این سطح مقاومت روانی دارد و بر همان پایه عمل خواهد کرد. یعنی شاید یک یا دو هفته‌ زمان نیاز داشته باشد.

  سهام‌داران با دید کوتاه‌مدت معامله نکنند
نرخ دلار همچنان محرک رشد قیمت‌ها در بازارهای مختلف است. در نتیجه اگر امروز در بازار ارز، قیمت‌ها بالارونده باشند، سهامداران نیز به‌راحتی سهام را در این قیمت‌ها حراج نخواهند کرد. بنابراین سهام‌داران باید با دید کوتاه‌مدت معامله نکنند، زیرا هیجانات بازار این روزها بسیار زیاد بوده و بهتر است در چنین شرایطی به دور از احساسات تنها به سهام‌داری بپردازند تا بتوانند سود خوبی را کسب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =