بورس

دیروز نمادهای خودروساز روند روبه‌رشدی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس، الکتریک‌خودرو شرق و فنرسازی زر مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها بورس همچنان در مسیر صعودی قرار دارد، اما نکته‌ای که اهمیت گروه خودرویی و به‌خصوص ایران‌خودرو و سایپا را دوچندان کرده، عرضه باقیمانده سهام دولتی این دو شرکت در قالب صندوق ETF دولت است که باعث جذابیت سهام خودروسازان شده، در این راستا و با توجه به این‌که ارزش صندوق ETF بانکی درحال‌حاضر چهاربرابر شده است، به نظر می‌رسد استقبال از صندوق خودرویی‌ها بیش از بانکی‌ها باشد. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد به‌دلیل جذابیت قیمت سهام دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، آن‌ها تا پایان سال قیمت 1000تومانی را خواهند دید. قرار است این صندوق در نیمه‌دوم سال پذیره‌نویسی شود، بنابراین می‌توان امیدوار بود نمادهای خودروساز همچنان رالی صعودی خود را ادامه دهند.

   هیچ نماد خودرویی منفی نخورد
بر اساس این گزارش، دیروز نمادهای خودروساز روند روبه‌رشدی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس، الکتریک‌خودرو شرق و فنرسازی زر مثبت شدند و در مقابل هیچ نماد خودرویی منفی نخورد. 
همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 92هزار نوبت معاملاتی 622میلیون سهم به ارزش 631میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ بر 329هزار میلیارد تومان شد.

   دو رکورد تاریخی
در دادوستدهای روز گذشته، شاخص کل بورس دو رکورد تاریخی را به ثبت رساند؛ اول این‌که سرانجام مقاومت روانی 1.5میلیون واحدی شکسته شد و در پایان معاملات دیروز شاخص کل در قله یک‌میلیون و 546هزار واحدی قرار گرفت. دوم هم این‌که رکود افزایش شاخص کل در یک روز از نظر حجمی شکسته شد، به‌طوری‌که امروز شاخص کل با افزایش بیش از 64هزار واحدی روبه‌رو بود که در تاریخ 50ساله بورس برای اولین‌بار رخ داده است. حال به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاخص 2میلیون واحدی در کمین بورس تهران باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =