درحالت کلی بروز این مشکل چهار دلیل عمده دارد: نخست‌اینکه اگر اتصالات الکتریکی موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، می‌تواند چنین‌مشکلی را ایجاد کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورسیکلت 160 سی‌سی مدل 98 دارم و چندروزی است هنگامی که موتور را روشن می‌کنم، در دورهای پایین موتور نامیزان کارکرده و برخی اوقات بعد از روشن کردن خاموش می‌شود. همچنین اغلب در زمان حرکت با افت توان شدیدی مواجه می‌شود و اگر موتور به‌مدت طولانی و چندهفته یا حتی چندروز روشن نشود، چراغ‌چک آن پس از استارت و روشن شدن 6 مرتبه روی صفحه‌کیلومتر روشن و خاموش می‌شود؛ علت چیست؟

  با توجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد و البته نظر به‌اینکه مدل دقیق آن را بیان نکردید، برای رفع مشکل باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد. اما برای عیب‌یابی دقیق و صحیح باید از متخصص یا مکانیک آشنا به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری کمک بگیرید. درحالت کلی بروز این مشکل چهار دلیل عمده دارد: نخست‌اینکه اگر اتصالات الکتریکی موتورسیکلت شما معیوب شده باشد، می‌تواند چنین‌مشکلی را ایجاد کند. دراین حالت برای رفع مشکل باید اتصالات باتری و اتصالات منفی تمام سیستم‌های الکتریکی موتورسیکلت شما بررسی شود.   درنظر داشته باشید اگر در روند کاری بخش سرسیلندر موتور مشکلی به‌وجود آید، در کارکرد و راه‌اندازی موتور تاثیر منفی خواهد داشت. بااین وجود ممکن است سوپاپ‌های موتورسیکلت شما از حالت تنظیم خارج شده باشد و برای رفع مشکل باید سوپاپ‌ها فیلر و و لقی میان آن‌ها به‌حالت استاندارد بازگردد.    از دیگر مشکلات بارز در این راستا برخورد مستقیم آب با قطعات الکترونیکی موتورسیکلت است و دراین صورت سوکت‌ها و اتصالات سیستم‌های الکترونیکی آسیب خواهد دید و برای رفع مشکل باید سوکت‌ها چک شود. همچنین با بروز چنین‌مشکلی باید کوئل یا قطعات سیستم الکترونیکی نیز با وجود تاثیرات منفی روی ECU بررسی شوند؛ چراکه ممکن است کوئل با اتصالی کوتاه مواجه شده باشد و برای رفع مشکل باید این قطعه نیز تعویض شود.   سیستم جرقه‌زنی در راه‌اندازی موتورهای احتراق‌داخلی یکی از مهم‌ترین سیستم‌ها به‌شمار می‌آید. اگر روندکاری پیکاپ یا قطعه الکترونیکی که مدار جرقه‌زنی را کامل می‌کند، با اشکال مواجه شده باشد، می‌تواند در کارکرد موتور موثر باشد و آن را با اختلال مواجه کند. بنابراین باید ضمن بررسی فاصله‌ بین پیکاپ و فلایویل، از تنظیم بودن آن اطمینان حاصل شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت تنها دلیل شش‌بار روشن و خاموش شدن چراغ‌چک، خرابی یکی از سنسورهای موتور است. در این حالت باید ضمن بررسی سنسور اکسیژن یا سوکت آن درصورت وجود ایراد، برای رفع مشکل این قطعه تعویض شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =