بورس

در یک هفته اخیر با افزایش چشمگیر معاملات در ١٠شرکت اصلی بازار ازجمله ایران‌خودرو و سایپا همراه بودیم که دلیل آن ناشی‌از گرایش مردم به سمت خرید سهام بزرگ بازار به‌خصوص سهام شرکت‌های حاضر در صندوق‌های ETF دولت بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز سه‌شنبه بازار سهام، نمادهای لیدر خودرویی باز هم روند روبه‌رشدی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، مهرکام پارس، سرمایه‌گذاری رنا، ایران‌خودرو دیزل، ایرکا پارت‌صنعت، کرمان‌خودرو، سایپا دیزل و سازه‌پویش مثبت شدند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد، محورسازان ایران‌خودرو، فنرسازی خاور، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت‌ترمز ایران، چرخشگر، بهمن‌دیزل و تولید محور خودرو منفی شدند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 144هزار نوبت معاملاتی، 759میلیون سهم به ارزش 1195میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 471هزار میلیارد تومان شد. روز سه‌شنبه شاخص‌کل بازار نیز با افزایش بیش‌از 22هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 844هزار واحدی قرار گرفت.

   افزایش چشمگیر معاملات در ١٠ شرکت اصلی
در یک هفته اخیر با افزایش چشمگیر معاملات در ١٠شرکت اصلی بازار ازجمله ایران‌خودرو و سایپا همراه بودیم که دلیل آن ناشی‌از گرایش مردم به سمت خرید سهام بزرگ بازار به‌خصوص سهام شرکت‌های حاضر در صندوق‌های ETF دولت بوده، این در حالی است که منابع مالی قابل‌توجه توسط سرمایه‌گذارانی به بازار سرمایه وارد شده است که یا در گذشته تجربه حضور در بازار سرمایه را نداشتند، یا بخش کمی از پس‌انداز آن‌ها در بورس سرمایه‌گذاری شده است. بنابراین با مدل رفتاری این سرمایه‌گذاران نمی‌توان آینده بازار را پیش‌بینی کرد.

   سمت‌وسوی نقدینگی واردشده به بازار
به‌نظر می‌رسد همچنان جریان ورود نقدینگی بازار به سمت صنایع خودرویی، پتروشیمی، پالایشی، مس، فولاد و بانکی‌ها باشد؛ طی دو‌ماه گذشته عمده رشد بازار مربوط به این صنایع بوده و بخش قابل‌توجهی از معاملات روزانه هم به این صنایع اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =