بورس

دیروز در گروه خودرویی طی ۲۳۶هزار نوبت معاملاتی، ۲.۲میلیارد سهم به ارزش ۱۵۵۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر ۴۴۸هزار میلیارد تومان شد.

در اولین روز از دادوستدهای خودرویی نمادهای بزرگ ایران صنعت بورسی به رنگ سرخ درآمدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، سایپا آذین، کرمان‌خودرو، بهمن‌دیزل و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی شدند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، محورسازان ایران‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر و چرخشگر مثبت شدند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی ۲۳۶هزار نوبت معاملاتی، ۲.۲میلیارد سهم به ارزش ۱۵۵۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر ۴۴۸هزار میلیارد تومان شد.

توقف نمادها در ایستگاه مجامع

با توجه به این‌که نمادهای خودرویی دو روز است وارد فاز اصلاحی شده‌اند، باید دید بعد از بازگشت از مجامع چه حال و روزی پیدا خواهند کرد. بر این اساس، نماد سایپا در پایان معاملات امروز و ایران‌خودرو نیز در پایان معاملات فردا برای برگزاری مجامع سالانه متوقف خواهند شد.

رالی بعدی صعود بازار

شاخص‌کل بورس دیروز با کاهش ۳۲هزار و ۵۵۳ واحدی در تراز یک‌میلیون و ۸۰۹هزار واحدی قرار گرفت. در این رابطه، برخی کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد کلیت بازار وارد یک فرآیند اصلاحی خواهد شد، اما سهامداران نباید نگرانی چندانی از این اصلاح داشته باشند و می‌توانند از این فرصت برای اصلاح پرتفوی خود استفاده کنند تا در رالی بعدی صعود بازار از رشد شاخص بورس منتفع شوند.

روند افزایشی بلندمدت یا رشد پرشتاب کوتاه‌مدت؟

پیش‌بینی‌های انجام‌شده از بازار ارز، حاکی از آن است که نرخ دلار در روزهای آینده با ثبات قیمتی همراه خواهد شد و به احتمال زیاد وارد یک روند اصلاحی می‌شود. این موضوع می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد. از سوی دیگر، باید گفت یک روند متعادل افزایشی بلندمدت بسیار بهتر از رشد پرشتاب کوتاه‌مدت و در نهایت خروج سرمایه از بدنه بازار سرمایه و متورم‌سازی سایر بازارهاست که در این زمینه مسئولان سیاست‌گذار باید تمرکز بیشتری بر این امر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =