،در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل سه‌علت عمده دارد که باید هر سه‌پارامتر بررسی شود.از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی همچون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام نخست عیب‌یابی باید این قطعه بررسی شود.

خودرو پژو روآ دارم و بیش از سه‌روز است بعد از اینکه آن را روشن می‌کنم، اگر پدال گاز را تا آخر فشار ندهم، خاموش می‌شود. البته این مشکل در هوای سرد و اوایل روشن شدن در صبح‌ها رخ می‌دهد. همچنین در زمان حرکت سر و صدای زیادی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد؛ مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل سه‌علت عمده دارد که باید هر سه‌پارامتر بررسی شود.از آنجا که موتور خودرو شما از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و از قطعه الکترومکانیکی همچون استپرموتور برخوردار است، بنابراین در گام نخست عیب‌یابی باید این قطعه بررسی شود. در این حالت ممکن است شفت داخلی استپرموتور گیر کرده باشد که برای رفع مشکل باید این قطعه باز و روغن‌کاری شود. همچنین اگر استپرموتور به‌اصطلاح کثیف شده باشد، در به‌وجود آمدن این مشکل موثر خواهد بود که با تمیز کردن آن مشکل برطرف می‌شود. اما اگر به‌رغم تمیز شدن مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید استپرموتور تعویض شود.    یکی از دلایل اصلی که منجربه‌خاموش شدن موتور در شروع راه‌اندازی و کارکرد آن می‌شود، معیوب شدن سنسور دمای آب است. اگر این سنسور با مشکل مواجه شده باشد یا به‌درستی عمل نکند، چنین ایرادی را به‌وجود خواهد ‌آورد. بنابراین برای رفع مشکل باید سنسور دمای آب موتور خودرو شما تعویض شود.    ممکن است سنسور دریچه‌گاز نیز به‌درستی کار نکند یا خطایی را در ECU به‌وجود آورده باشد که با متصل شدن دستگاه عیب‌یاب به ECU و پاک کردن خطای موجود می‌توان مشکل را برطرف کرد. اما این نکته را درنظر داشته باشید که این مشکل معمولا با انجام آنچه در دو مورد ابتدایی به‌آن اشاره شد برطرف می‌شود و نیازی به اقدامات دیگر نیست. از سوی دیگر درپاسخ به‌آنچه شما در آخر سوالتان به‌آن اشاره کردید، مشکل تنها به‌سیستم انتقال قدرت یا به‌عبارتی دیفرانسیل خودرو منوط می‌شود و باتوجه به‌اینکه خودرو شما از نوع دیفرانسیل عقب است، بنابراین باید گاردان بررسی شود. به‌بیان دیگر اگر لقی دراتصالات گاردان یا خرابی رولبرینگ‌های اتصالات چهارشاخ وجود داشته باشد، درزمان حرکت سر و صدای زیادی ایجاد می‌شود. بنابراین باید رولبرینگ‌های اتصالات چهارشاخ تعویض و لقی گاردان نیز رفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =