سیلورادو 2020 دورامکس 4*4

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای رقابت در بازار این خودروها، مصرف سوخت و هزینه ناشی از تامین سوخت برای مدل‌های مختلف است. در همین راستا این مطلب به بررسی مصرف سوخت چهار مدل از پیکاپ‌های برتر دنیا می‌پردازد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیکاپ‌ها به‌واسطه کاربری‌های مختلف و توانایی‌های بسیار نسبت به سایزشان، یکی از پرطرفدارترین خودروها در بازارهای مختلف هستند. گرچه این خودروهای تجاری سبک طی این سال‌ها چندان به بازار داخلی کشور راه پیدا نکرده‌اند، اما متقاضیان بسیاری را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند. از همین رو، خودروسازان در تلاش برای سهم‌خواهی بیشتر از این بازار هستند و مجبور به رقابت با مزیت‌آفرینی در بخش‌های مختلف این خودروها می‌شوند. یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای رقابت در بازار این خودروها، مصرف سوخت و هزینه ناشی از تامین سوخت برای مدل‌های مختلف است. در همین راستا این مطلب به بررسی مصرف سوخت چهار مدل از پیکاپ‌های برتر دنیا می‌پردازد.

فورد رنجر
فورد رنجر بعد از یک وقفه هشت‌ساله به تولید نسل چهارم خود بازگشته است. این وانت کوچک با ظرفیت بارگیری عالی و بکسل، در تمامی مدل‌های 2019 خود از یک موتور چهارسیلندر 2.3 توربوشارژ و گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. موتور این پیکاپ قابلیت تولید 270 اسب بخار قدرت را دارد و ظرفیت یدک کشی آن به 3.5 تن می‌رسد. 
این پیکاپ برای حمل بار تا 840 کیلوگرم تخمین زده شده است. سیستم‌های کمک راننده مناسبی هم در این خودرو به چشم می‌خورد که می‌توان به دوربین عقب و سیستم پیش از برخورد و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. رنجر 2019 در تریم پایه XL خود شامل ویژگی‌های استانداردی است که چرخ‌های 16 اینچی استیل نقره‌ای، فضای ذخیره زیر صندلی عقب، سیستم پخش استریو با 6بلندگو و سیستم سرگرمی با نمایشگر 4.2 اینچی هم به آن اضافه می‌شود. این خودرو در بازارهای مختلف با حدود قیمتی 24هزار دلار به فروش می‌رسد. 

سیلورادو 2020 دورامکس 4*4
سیلورادو دورامکس 2020 با برخورداری از یک موتور 3.0 لیتری 6سیلندر این امکان را دارد که 277 اسب‌بخار و 460 IB گشتاور تولید کند. این پیکاپ به‌عنوان یک نمونه چهارچرخ محرک دیزلی قابلیت جابه‌جایی نیم‌تن بار و یدک‌کشی 4200 کیلوگرم را دارد. این در حالی است که این پیکاپ در بالاترین میزان خود توانایی حمل 800 کیلوگرم بار را دارد. 
با این‌حال، هنوز فضای کافی برای یک خانواده چهارنفره در این پیکاپ وجود خواهد داشت. به همین دلیل این پیکاپ، «کمپر خانوادگی» نام گرفته است. همان‌طور که پیشتر در برخی از ب‌ام‌وهای قدیمی دیده می‌شود، موتور درون‌ریز 6 سیلندر یک پیکربندی متعادلی را برای جلوگیری از صدا و لرزش ایجاد می‌کند. این پیکاپ در تریم‌های LTZ، RST، LT و Kigh Country موجود است. مصرف سوخت این پیکاپ 10.4 لیتر شهری، 8.0 جاده و 9.4 لیتر ترکیبی متغیر است و سالانه حدود 2444 دلار هزینه سوخت را برای مالکان این خودروها به همراه خواهد داشت.


رم 1500؛ مدل 2020 4*4 اکودیزل
خریداران پیکاپ‌های نیم‌تنی بر این باورند که سازندگان این خودروها علاقه بسیاری به رقابت با یکدیگر دارند. به همین دلیل، پیکاپ رم تمرکز خود را بر گشتاور و رقابت در این زمینه گذاشته است. رم1500 اکودیزل در مدل 2020 خود توانایی تولید 260 اسب بخار قدرت و 650 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این ارقام بیشترین گزینه‌هایی است که در صورت جابه‌جایی درست امکان یدک‌کشی تا 5.5 تن را به این پیکاپ می‌دهد. البته این اعداد در مدل‌های قبلی رم 1500 دیده نمی‌شد. براساس اعلام سازنده، مصرف بنزین این خودرو 11.1 شهری، 8.0 جاده و 9.7 لیتر ترکیبی است که این مصرف سالانه حدود 2522 دلار برای خریداران هزینه خواهد داشت.

جی‌ام‌سی سیرا 4*4 دورامکس مدل 2020
جی‌ام‌سی سیرا و شورولت سیلورادو از نظر فنی شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، حال این سوال مطرح می‌شود چرا هزینه سوخت سالانه تخمینی این دو متفاوت است. پیکاپ سیرا نیز با 277 اسب‌بخار یکی از پیکاپ‌های پرطرفدار در بازارهای جهانی است. البته رقم گشتاور آن نیز مشابه سیلورادو یعنی 623 نیوتون‌متر است. البته این پیکاپ از یک موتور 6.2 لیتری V8 بهره می‌برد که بی‌شباهت به شورولت سیلورادو نیست. این خودرو در تریم AT4 روی آفرود تمرکز کرده که ناشی از مصرف سوخت آن است. مصرف سوخت شهری این خودرو 10.5 لیتر، مصرف جاده‌ای 9.1 لیتر و مصرف ترکیبی آن 9.9 لیتر ارزیابی شده است.


فورد F150 مدل 2020
فورد F150 هر سال صدرنشین بسیاری از فهرست‌های پیکاپی می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به پرفروش‌ترین پیکاپ بازار آمریکا اشاره کرد. این پیکاپ از یک موتور دیزلی 3.0 لیتری برخوردار است که قدرت 250 اسب‌بخاری و گشتاور 596 نیوتون‌متری را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. رقم گشتاور این خودرو در مقایسه با سایر مدل‌های F150 بهتر است و حتی از موتور قدرتمند 5.0 لیتری V8 نیز فراتر رفته است. قدرت یدک‌کشی این مدل به 5 تن می‌رسد که توجه بسیاری از خریداران این خودروها را به خود جلب می‌کند. مصرف سوخت این پیکاپ در شهر 11.9 لیتر، در جاده 9.4 لیتر و به صورت ترکیبی 10.8 لیتر است و سالانه تا 2600 دلار هزینه برای مالکان دربر خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =