بورس

معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با رشد 44هزار واحدی بر قله 2میلیون و 78هزار واحدی نشست، اما وضعیت گروه خودرویی قرمز بود و بسیاری از شرکت‌های این گروه با کاهش ارزش سهام مواجه شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با رشد 44هزار واحدی بر قله 2میلیون و 78هزار واحدی نشست، اما وضعیت گروه خودرویی قرمز بود و بسیاری از شرکت‌های این گروه با کاهش ارزش سهام مواجه شدند. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، سهم شرکت‌های ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، سایپاآذین، الکتریک‌خودرو شرق، چرخشگر و بسیاری از شرکت‌های دیگر با کاهش ارزش مواجه شدند. در مقابل ارزش سهم شرکت‌هایی مانند بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران، مهندسی نصیرماشین، کمک‌فنر ایندامین، سرمایه‌گذاری رنا، زامیاد و نیرومحرکه رشد داشت. همچنین در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، گروه خودرویی طی 331هزار نوبت معاملاتی، 1.8میلیارد سهم به ارزش 2023 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت تا گروه خودرویی بعد از بانکی‌ها بیشترین حجم معاملات را داشته باشد.

   روند روبه‌رشد بازار با اصلاح
به عقیده بسیاری از کارشناسان، به‌رغم روند اصلاحی که در بسیاری از گروه‌ها ازجمله گروه خودرویی شاهد بودیم و ادامه‌دار نیز خواهد بود، بازار به‌طور کلی روند روبه‌رشد خود را ادامه خواهد داد. البته ممکن است افزایش هیجان از سوی خریداران و فروشندگان طی هفته جاری باعث کاهش شاخص کل تا یک‌میلیون و 900هزار واحد شود، اما شاخص کل پس از این اصلاح بار دیگر روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

   تبعیت خودرویی‌ها از روند کلی بازار
خودرویی‌ها مانند روند کلی بازار با اصلاح مواجه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این روند طی روزهای سه‌شنبه و حتی چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از ابتدای هفته آتی شاهد رشد دوباه گروه خودرویی در بازار باشیم. با اصلاح قیمت خودرو در بازار و عرضه و رونمایی محصولات دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین بهبود عملکرد مالی این دو خودروساز، به نظر می‌رسد روزهای پایانی تابستان برای آن‌ها داغ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =