بورس

دیروز در گروه خودرویی طی 361هزار نوبت معاملاتی، 5.6میلیارد سهم به ارزش 2996 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر400هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام، به‌رغم بازگشت شاخص‌کل به روند مثبت، نمادهای خودرویی باز هم منفی شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، بهمن‌دیزل، تولید محور خودرو، چرخشگر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند و درمقابل نمادهای گروه بهمن، رینگ‌سازی مشهد و فنرسازی مثبت شدند. 
دیروز در گروه خودرویی طی 361هزار نوبت معاملاتی، 5.6میلیارد سهم به ارزش 2996 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر400هزار میلیارد تومان شد.

   احتمال تغییر فاز خودرویی‌ها 
به نظر می‌رسد در دادوستدهای امروز خودرویی‌ها به روند مثبت برگردند، زیرا از یک‌طرف این صنعت بورسی روز گذشته حجم بالایی را تجربه کرد، به‌خصوص  در نماد دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو سهام زیادی جابه‌جا شد. 
از طرف دیگر نیز با مثبت شدن شاخص و برگشت نمادهای شاخص ساز نظیر فولاد مبارکه، شستا و ملی مس به جاده صعود، می‌توان انتظار داشت خودرویی‌ها نیز به وضعیت مثبت تغییر فاز دهند.
   سرمایه‌گذاران محتاط‌تر شدند
روز گذشته شاخص‌کل بورس با افزایش 2130 واحدی در تراز یک‌میلیون و 815هزار واحدی ایستاد. این در حالی است که عده‌ای از کارشناسان معتقدند برخی تصمیمات اتخاذشده از سوی مقامات اقتصادی و اختلافات موجود بین مدیران در زمینه عرضه صندوق «دارا دوم»، منجر به ایجاد برخی از رفتارهای هیجانی در بازار شد و زمینه افت شاخص بورس و ایجاد حساسیت بین سرمایه‌گذاران بورس را فراهم کرد. در این میان، برخی افراد به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، اقدام به شناسایی سود در بورس کردند و اکنون با احتیاط بیشتری به سرمایه‌گذاری در این بازار نگاه می‌کنند. این در حالی است که به اذعان تحلیلگران بازار سرمایه، روند صعودی و نزولی شاخص بورس نباید با شتاب همراه باشد، زیرا  باعث نگرانی و رفتارهای هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =