JMC S350

به‌تازگی شرایط فروش این شاسی‌بلند چینی به‌صورت محدود و درون‌سازمانی آغاز شده است. طبق اطلاعات موجود، ریگان‌خودرو قیمت نهایی این محصول را یک‌میلیارد و 40 میلیون تومان اعلام کرده و قصد دارد با موعد تحویل 30روزه به دست خریداران برساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازی ریگان‌خودرو فعالیت خود را از سال 96 با مونتاژ کوپا T210 آغاز و از اواسط سال 97 بستر لازم برای مونتاژ محصول جدیدی با نشان تجاری متفاوت فراهم شد. این محصول که JMC S350 نام دارد، از چندی پیش وارد فاز تولید آزمایشی شد و پس از گذراندن مراحل تست جاده‌ای، گویا سرانجام توانسته است مجوزهای شماره‌گذاری را اخذ کند. 

به‌تازگی شرایط فروش این شاسی‌بلند چینی به‌صورت محدود و درون‌سازمانی آغاز شده است. طبق اطلاعات موجود، ریگان‌خودرو قیمت نهایی این محصول را یک‌میلیارد و 40 میلیون تومان اعلام کرده و قصد دارد با موعد تحویل 30روزه به دست خریداران برساند. اما نکته قابل‌توجه در این‌باره، فروش درون‌سازمانی این محصول است که امکان خرید آن را فعلا برای کارکنان و نمایندگی‌های این شرکت فراهم می‌کند. هرچند این پدیده چندان دور از انتظار نیست و بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده خودرو در بدو ورود محصول جدید به بازار، فروش سازمانی آن را آغاز می‌کنند و پس از آن، فروش عمومی را برای مصرف‌کنندگان کلید می‌زنند.
اما باید منتظر ماند و دید ریگان‌خودرو باتوجه به شرایط کنونی، قادر به تولید این محصول با تیراژ بالا خواهد بود و امکان عرضه عمومی آن برای بخش وسیع‌تری از جامعه فراهم خواهد شد یا خیر. ضمن آن‌که این شرکت درحال‌حاضر تعهدات معوقی درخصوص محصول کوپا T210 دارد. ازسوی‌دیگر آغاز فروش سازمانی S350 باعث شد برخی مشتریان که از موعد تحویل کوپا T210 آنها ماه‌ها گذشته، از عدم تخصیص این محصول جدید به‌ ثبت‌نام‌کنندگان قبلی گله داشته باشند. زیرا انتظار می‌رفت ریگان‌خودرو به‌منظور جلب رضایت مشتریان معوق خود، بخشی از تیراژ تولید JMC S350 را به این مشتریان اختصاص دهد.

   مشخصات و ویژگی‌های JMC S350
با شنیدن نام JMC ناخودآگاه تصویری از خودروساز مطرح آمریکایی یعنی GMC در ذهن تداعی می‌شود که باردیگر کپی‌کاری چینی‌ها را گوشزد می‌کند. اما این‌بار باید به این نکته اشاره کرد که جِی‌ام‌سی مخفف نام کمپانی جیانگ‌لینگ است که سابقه‌ای بیش‌از نیم‌قرن در زمینه تولید و ارائه خدمات به انواع خودروها را در کارنامه خود دارد. درواقع جیانگ‌لینگ از سال 1950 فعالیت خود را در زمینه تعمیر و نگهداری موتور خودروهای تجاری آغاز و بعدها با ورود به صنعت خودرو، اقدام به طراحی و تولید خودرو کرده است. فعالیت مشترک این شرکت با چانگان باعث شد محصولاتی با برند «لندویند» به بازار عرضه شود. یکی از محصولات مشهور این شرکت نیز جِی‌ام‌سی S350 نام دارد که از سال 2010 به تولید می‌رسد.
البته درسال 2016 فیس‌لیفتی از این محصول به بازار معرفی شد که علاوه‌بر تغییرات ظاهری، از پیشرانه جدید توربوشارژ نیز بهره‌مند است. این خودرو را باید یک شاسی‌بلند 7نفره دانست که با الهام‌ از فورد اورست پا به عرصه گذاشت. همچنین همکاری این شرکت با فورد باعث شد در بخش مشخصات فنی ردپایی از تکنولوژی فورد نیز مشاهده شود. طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت ریگان‌خودرو، جِی‌ام‌سی S350 از یک پیشرانه چهارسیلندر دو لیتری توربورشارژ با نام ECOBOOST 2.0 GTDI بهره می‌گیرد که می‌تواند 205 اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور 325‌نیوتون‌متری تولید کند. همچنین نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آلمانی ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو قابلیت عرضه به‌صورت تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل را دارد. باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده، احتمال می‌رود نسخه دودیفرانسیل آن توسط ریگان‌خودرو در بازار ایران عرضه شود.

    امکانات رفاهی و آپشن‌ها
ازجمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به شارژر بی‌سیم، فرمان برقی، رینگ 17اینچی، سانروف، صندوق برقی، سنسور باران، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360درجه، نمایشگر 8اینچی به همراه رهیاب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، کنترل پایداری، کنترل کشش و آینه‌های برقی تاشو و... اشاره کرد. JMC S350 در بخش طراحی نیز تاحدودی موفق عمل کرده است و توانسته با سلیقه بازار هماهنگ باشد. 
در نمای جلو خودرو، شباهت‌های زیادی با MG GS به‌چشم می‌خورد که البته موضوع به همین بخش ختم می‌شود. در نمای عقب نیز به‌دلیل چراغ‌های بیضی‌شکل و نوار کرومی متصل‌کننده آن‌ها، می‌توان رگه‌هایی از فورد اورست را مشاهده کرد. باتوجه به ابعاد بزرگ بدنه و خطوط حجیمی که روی آن نقش بسته است؛ S350 از لحاظ ابعادی رقبای اندکی در بازار ایران دارد که همین موضوع می‌تواند کار را برای این خودرو آسان کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    این خودرو در سایت های خارجی در مجهز ترین مدل 26000دلار بفروش میرسد که با دلار 22500تومانی زیر ششصد میلیون تومان در می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =