لکسوس GX460

از جدیدترین خودروهای گذرموقت می‌توان به مرسدس‌بنز S کلاس، مرسدس‌بنز G و GL کلاس، مرسدس‌بنز CLS نسل جدید، آئودی A6، چند مدل رنجروور (مدل‌های دیسکاوری، اسپرت، ووگ و ولار) اشاره کرد که توانسته‌اند به‌صورت محدود و با پلاک گذرموقت راهی جاده‌های کشور شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،معمولا هرسال با شروع فصل تابستان شاهد ورود و تردد حجم زیادی از خودروهای گذرموقت به کشوربودیم اما امسال باتوجه به بالا رفتن نرخ ارز، اعمال سختگیری‌های بیشتر برای ورود این خودروها به کشور و همچنین شیوع کرونا، تعداد کمتری خودرو گذرموقت وارد کشور شده است. با این حال می‌توان گفت باوجود کاهش میزان خودروهای ورودی، اما همچنان شاهد تردد خودروهای خاص و جذاب با پلاک گذرموقت در کشور هستیم که در حالت عادی امکان واردات آن‌ها وجود ندارد.
به‌عنوان‌مثال از جدیدترین خودروهای گذرموقت می‌توان به مرسدس‌بنز S کلاس، مرسدس‌بنز G و GL کلاس، مرسدس‌بنز CLS نسل جدید، آئودی A6، چند مدل رنجروور (مدل‌های دیسکاوری، اسپرت، ووگ و ولار) اشاره کرد که توانسته‌اند به‌صورت محدود و با پلاک گذرموقت راهی جاده‌های کشور شوند.
از دیگر خودروهای تازه‌وارد به کشور یک دستگاه لکسوس GX460 است اما هرگز نتوانست به‌صورت رسمی وارد بازار شود. از آن‌جاکه لکسوس یکی از زیرشاخه‌های برند تویوتاست و به‌عنوان برندی لوکس از محصولات تویوتا به بازار جهانی عرضه شده، می‌توان گفت اغلب محصولات آن بر پایه تویوتا شکل گرفته است. ازهمین‌رو می‌توان GX460 را به‌نوعی نسخه لوکس تویوتا پرادو برشمرد که با طیف وسیع‌تری از امکانات رفاهی و ایمنی پا به عرصه گذاشته است.
لکسوس GX460 یک رده پایین‌تر از مدل LX است. این خودرو نسخه‌ لوکس و قوی‌تر از تویوتا لندکروزر پرادو محسوب می‌شود. آخرین به‌روزرسانی لکسوس GX460  توسط تویوتا، مربوط به سال ۲۰۱۴ است که نسل جدید این خودرو را روانه‌ بازار کرد. این خودرو شاسی‌بلند لوکس و بزرگ در جدیدترین مدل خود به جلوپنجره‌ جدید مجهز شده که البته با مدل‌های سال‌های قبل متفاوت است. خودروهای شاسی‌بلند و SUV بیش‌از هر زمان دیگر مورداستقبال قرار می‌گیرند و طرفداران بسیار پیدا کرده‌اند اما لکسوس GX460 همچنان به شیوه شاسی‌بلندهای قدیمی تولید می‌شود و جزو مدل‌های سنتی در این سگمنت به شمار می‌آید.
از مشخصات این خودرو، باید به وزن زیاد، ابعاد بزرگ، پیشرانه 8سیلندر پرمصرف و استفاده از شاسی و بدنه‌ مستقل اشاره کرد. 
البته این موارد چندان‌منفی‌ به‌شمار نمی‌روند زیرا این با داشتن قفل دیفرانسیل‌ مرکزی، زاویه ورود و خروج از پیچ بسیار خوب و سیستم کمکی کنترل فرود از سراشیبی می‌تواند به‌عنوان خودرویی بسیار توانا در مسیرهای خارج جاده‌ای مورداستفاده قرار بگیرد. 
درواقع می‌توان گفت قابلیت‌های آفرود لکسوس GX460 فراتر از انتظار و بسیار خوب است. با این وجود نمی‌توان نبود فناوری‌های مدرن در این خودرو را نادیده گرفت.
لکسوس GX460 ابعاد بزرگی دارد و طراحی آن تا حدودی جعبه‌ای‌شکل و ساده است؛ هرچند می‌توان المان‌های طراحی لکسوس را درنمای روبه‌رو مشاهده کرد. اما در کل نمی‌توان طراحی لکسوس GX460 را چندان چشمگیر یا فوق‌العاده دانست. درحقیقت طراحی این خودرو کمی قدیمی جلوه می‌کند. چرخ‌های خودرو دارای سایز بزرگی هستند که البته گلگیرهای بزرگ‌تری آن‌ها را احاطه کرده‌اند. این چرخ‌های بزرگ در کنار چنین طراحی، زاویه ورود و خروج از شیب بسیار بزرگ‌تری برای خودرو به ارمغان آورده‌اند که از این نظر یک نکته مثبت به شمار می‌آید.
لکسوس GX460  در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 4.6لیتری هشت‌سیلندر بنزینی سود می‌برد و حداکثر نیروی خروجی آن معادل 301اسب‌بخار و گشتاور آن هم معادل 446‌نیوتون‌متر عنوان شده است که با هضم آن در وزن خشک 2363کیلوگرمی، حداقل شتاب صفر تا 96کیلومتر بر ساعت حدودا 7.4ثانیه با کمک گرفتن از یک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک به‌دست آمده است، به‌همین‌دلیل این خودرو شاسی‌بلند حدودا 2.36تنی مسافت یک‌چهارم مایل (حدود 400متر) را با حداکثر سرعت 142.5کیلومتر بر ساعت در 15.8ثانیه طی کند. درحالی که برای توقف خودرو نیاز به مسافت حدودا 40متری خواهد بود تا شاسی‌بلند لکسوس GX 460 از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =