بورس

روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 254هزار نوبت معاملاتی، 4.1میلیارد سهم به ارزش 2081میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 369هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای خودروساز گرچه در ابتدای معاملات با صف خرید همراه بودند، اما در ادامه نزولی شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، نیرومحرکه، سایپا آذین، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، چرخشگر، کمک‌فنر ایندامین، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فنرسازی خاور، بهمن‌دیزل و لنت ترمز ایران منفی خوردند و در مقابل هیچ نماد خودرویی و قطعه‌ای مثبت نشد. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 254هزار نوبت معاملاتی، 4.1میلیارد سهم به ارزش 2081میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 369هزار میلیارد تومان شد. این در حالی است که شاخص‌کل بورس روز گذشته با افزایش بیش از 9هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 727هزار واحدی قرار گرفت.

   توقف رشدهای ممتد تا آبان‌ماه
با توجه به جوی که این روزها بر بورس حاکم است، برخی کارشناسان معتقدند این روند نوسانی تا نیمه آبان‌ماه که موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، ادامه خواهد داشت و بازار دیگر رشد ممتدی را تجربه نخواهد کرد. بنابراین در چنین بازاری سرمایه‌گذاران باید با دقت بسیار زیادی به معامله بپردازند، تا دچار ضرر و زیان نشوند.

   سودآوری مناسب با شکار تک‌سهم‌ها
شکار تک‌سهم‌ها می‌تواند این روزها برای سرمایه‌گذاران سودآوری مناسبی را به همراه داشته باشد. البته چنین تک‌سهم‌هایی در گروه خودرویی وجود ندارد و به نظر می‌رسد نمادهای این صنعت بورسی حداقل در کوتاه‌مدت روند نوسانی را در پیش بگیرند و نتوانند دیگر بازدهی چهار ماه ابتدایی سال را تکرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =