جک

پیش‌فروش محدود کامیونت‌های جدید مجتمع صنعتی «آرین پارس موتور» از 17 شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیش‌فروش محدود کامیونت‌های جدید مجتمع صنعتی «آرین پارس موتور» از 17 شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد. به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» مجتمع صنعتی آرین پارس موتور پیش از این نیز با نام تجاری آرین‌دیزل اقدام به واردات کامیونت‌های 5، 6 و 8 تن برند جک می‌کرد، اما این محصولات که در نسخه‌های جدید 6، 8.5 و 9 تن وارد بازار کشور خواهند شد، تغییرات جدیدی نسبت به قبل دارند که در ادامه این گزارش نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. 

   جبران کمبودهای کشور در بخش خودروهای باری زیر 10 تن
در سال‌های اخیر خودروسازان داخلی، توجه کمتری را نسبت به خودروهای باری با ظرفیت کمتر از 10 تن داشته‌اند که با توجه به سابقه مجتمع صنعتی آرین‌ پارس‌موتور در ورود به این بازار، به نظر می‌رسد این مجتمع صنعتی عزم خود را جزم کرده است تا کمبود این بخش از بازار خودروهای کار و تجاری را تامین کند. پیش از این شاهد حضور کامیونت‌های 5، 6 و 8 تن جک در بازار داخلی بودیم که از ابتدای دهه 90 توسط شرکت آرین‌دیزل به بازار داخلی راه پیدا کرده بود. حالا اما مجتمع صنعتی آرین‌ پارس موتور با اعمال تغییراتی اقدام به واردات کامیونت‌های 6، 8.5 و 9 تن این برند و تولید آن در کشور کرده است. براساس اعلام این خودروسازی، قرار است این خودروها به‌زودی با 20 درصد حجم داخلی‌سازی وارد بازار بازار خودروهای کار و تجاری کشور شوند.

   برخورداری از استانداردهای 85گانه
مجتمع صنعتی آرین‌ پارس موتور پیش از این کامیونت 6 تن را در سبد محصولات خود داشت که توانسته بود سهم مناسبی از بازار تجاری‌های نیمه‌سنگین را در اختیار بگیرد، اما دو مدل 8.5 و 9 تن این خودروها را می‌توان محصولات جدید این خودروسازی دانست. کامیونت‌های جک 6، 8.5 و 9 تن مجتمع صنعتی آرین پارس موتور که از دوشنبه هفته آینده پیش‌فروش خواهند شد، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد کشور شده‌اند. برخورداری از موتور کامینز 3.5 با حجم 3760 سی‌سی و توان 154 اسب بخار مطابق با استاندارد آلایندگی یورو5، از ویژگی‌های قابل‌توجه کامیونت‌های تازه‌وارد مجتمع صنعتی آرین پارس موتور است که کار را برای این محصول در مواجهه با رقبای آن در بازار کشور راحت می‌کند.

    ویژگی‌ها و امکانات رفاهی کامیونت‌های جدید جک
مالکان خودروهای تجاری به‌واسطه نوع استفاده از این خودروها، در کنار مشخصات فنی همواره نگاه ویژه‌ای به امکانات و رفاه مدل‌های موجود داشته‌اند. 
ذائقه اروپایی‌پسند متقاضیان خودروهای تجاری، پیش از این کار را برای محصولات چینی کمی دشوار کرده بود، اما با نگاهی به ویژگی‌ها و امکانات رفاهی کامیونت‌های جدید جک به نظر می‌رسد که این مدل‌ها به‌زودی سهم بالایی از بازار خودروهای تجاری را به خود اختصاص خواهند داد؛ بازاری که این روزها با تاثیرپذیری از تحریم‌ها و محدودیت‌های وارداتی و البته کم‌لطفی برخی خودروسازان داخلی به این سگمنت، با کمبود محصول مواجه شده است. 
در میان ویژگی‌های این سه محصول، تفاوت یک‌متری طول شاسی کامیونت ۹ تن در مقایسه با دو محصول دیگر برای مشتریان جالب توجه خواهد بود. همچنین عرض شاسی این محصولات نیز نسبت به کامیونت‌های سری پیش پهن‌تره شده است که می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار کاربران و خریداران این خودروها قرار دهد. همچنین از دیگر امکانات رفاهی این خودروها می‌توان به برخورداری هر سه محصول از جای خواب اشاره کرد که در میان سایر محصولات این سگمنت کمتر به چشم می‌خورد. براساس اعلام این مجتمع صنعتی، کامیونت‌های جدید جک از باک با ظرفیت 200 لیتر برخوردار خواهند بود که فاصله سوخت‌گیری این خودروها را افزایش خواهد داد. 
در ادامه نیز تعبیه ترمز ESC و ABS و EBS روی هر سه محصول، همخوانی این کامیونت‌ها را با استانداردهای سختگیرانه کشور بیشتر خواهد کرد. شاید کامیونت‌های جدید جک یکی از نخستین محصولاتی باشند که با سیستم هشدار انحراف مسیر (LDWS) به بازار عرضه می‌شوند. برخورداری از چراغ‌های دی‌لایت نیز در میان خودروهای تجاری بازار داخلی تا امروز کم‌سابقه بوده است. تمامی امکانات جدید کامیونت‌های مجتمع صنعتی آرین‌پارس موتور در کنار مواردی چون بخاری درجا و لاستیک تیوبلس، تنها بر آسایش و رفاه خریداران این خودروها تمرکز کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =