خط تولید پراید

با آغاز هفته جاری باردیگر قیمت خودرو در بازار روند صعودی  به خود گرفت و برخی رکوردها را جابه‌جا کرد. براین اساس روز گذشته بررسی جداول قیمتی و همچنین رصد معاملات صورت‌گرفته در بازار آزاد خودرو، نشان از افزایش چندمیلیون‌تومانی بهای خودروهای داخلی در بازار داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،با آغاز هفته جاری باردیگر قیمت خودرو در بازار روند صعودی  به خود گرفت و برخی رکوردها را جابه‌جا کرد. براین اساس روز گذشته بررسی جداول قیمتی و همچنین رصد معاملات صورت‌گرفته در بازار آزاد خودرو، نشان از افزایش چندمیلیون‌تومانی بهای خودروهای داخلی در بازار داشت. این در حالی است که نوسانات اخیر نرخ ارز و طلا در تعیین بهای خودرو در بازار بی‌تاثیر نبوده‌اند و بار دیگر نمودار قیمتی را صعودی کردند.
یکی از مهم‌ترین اتفاقات ناشی‌از افزایش قیمت خودرو، ورود پراید به کانال 100میلیون تومانی است که تاکنون سابقه نداشته این محصول داخلی چنین برچسب قیمتی را به خود ببیند. جالب آن‌که پراید پس از خروج از خط‌تولید و سپرده شدن به تاریخ، همچنان رکوردشکن است و قصد دارد به دستاوردهای خود، برچسب قیمت 100میلیون‌تومانی را نیز بیفزاید.
این نوسانات قیمتی که پس از تعطیلات کرونایی به تدریج افزایش یافت، با تاثیرپذیری از سایر بازارها مانند ارز، مسکوکات و طلا اکنون به بالاترین میزان خود رسیده است. به همین‌دلیل برخی محصولات داخلی افزایش 2تا 5میلیون‌تومانی داشته‌اند. 
این در حالی است که هفته‌های گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد به ثبات نسبی رسیده بود و نوسان چندانی نداشت.
اما با آغاز هفته جاری، شاهد اوج گرفتن قیمت خودروهای داخلی در بازار هستیم که به عقیده برخی فعالان بازار، این رشد دلیل توجیه‌پذیری ندارد و به صورت حبابی شکل گرفته است. 
بررسی‌ها نشان می‌دهند پراید 111 همچنان برخلاف توقف تولید، از تقاضای بالایی در بازار برخوردار است که همین امر موجب شد روز گذشته با افزایش 2میلیون‌تومانی، مرز قیمتی 100میلیون‌تومان را پشت‌سر بگذارد و با بهای معاملاتی 101میلیون تومان خریدوفروش شود. 
هــــمچنین وانت سایپا151 آپشنال با قیمت 100میلیون و 500هزارتومان معامله شده است. 
این در حالی است که پراید 131 با افزایش قیمت 3میلیونی به ارزش 84 میلیون تومان و نسخه 132 آن به ارزش 85میلیون‌تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
از دیگر محصولات پرتقاضا در بازار می‌توان به سمند ال‌ایکس و سورن اشاره کرد که روز گذشته با بهای معاملاتی 155 و 199 میلیون تومان خریدوفروش شده‌اند. همچنین پژو پارس ال‌ایکس با موتور TU5 219میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شده است.
پژو 206 تیپ دو، 172میلیون تومان و پژو 206 تیپ پنج با قیمت 205میلیون تومان خریدوفروش شده‌اند که نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته افزایش 2تا 3میلیون‌تومانی داشته‌اند. 
پژو 207i دنده‌دستی نیز با قیمت 238میلیون‌تومانی خریدوفروش شد. این در حالی است که نسخه اتوماتیک آن ارزشی معادل 335میلیون‌تومان در بازار آزاد دارد. ایکودنا و ایکودناپلاس نیز از دیگر محصولاتی هستند که روز گذشته نسبت به هفته‌های پیشین نوسان 2 تا 5 میلیونی را تجربه کرده‌اند و با بهای معاملاتی 236 و 277 میلیون تومانی عرضه شده‌اند.
پژو 206 صندوق‌دار از دیگر محصولاتی است که متاثر از افزایش قیمت‌ها پس از نوسان 2میلیون‌تومانی، قیمتش به 198میلیون‌تومان افزایش یافته است. همچنین راناال‌ایکس مانند برخی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزایش قیمت در بازار آزاد را تجربه کرده و اکنون 172میلیون‌تومـــان خریدوفروش می‌شود.
کراس‌اوورهای مونتاژی نیز که عموما به‌عنوان چینی‌های پرتقاضا در بازار شناخته می‌شوند، از این قضیه مستثنا نبودند و با افزایش چشمگیر قیمت‌ها همراه شده‌اند. 
به‌عنوان‌مثال روز گذشته هایما اس7 در بازار با قیمت 606میلیون تومان، ام‌وی‌ام ایکس 55 اکسلنت اسپرت با قیمت 530میلیون‌تومان، جک‌اس5 اتوماتیک با قیمت 585میلیون‌تومان، چانگان CS35 با قیمت 385 میلیون تومان، چری تیگو 7 با قیمت 626 میلیون تومان و هاوال H2 با قیمت 543 میلیون تومان خریدوفروش شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =