بورس

ارزش معاملات گروه خودرویی طی سه‌ شنبه ۲۵ شهریور بالغ بر ۱۶۰۴میلیارد تومان بوده و میزان معاملات بالغ بر 2.2 میلیارد سهم بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته، نمادهای این صنعت بورسی راه متفاوتی را در پیش گرفتند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و قطعات اتومبیل ایران مثبت شدند، اما درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، نیرومحرکه، سایپا آذین، رینگ‌سازی مشهد، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، کمک‌فنر ایندامین، فنرسازی زر، مهندسی نصیرماشین و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی ۳۵۶هزار نوبت معاملاتی، ۵.۵میلیارد سهم به ارزش ۲۴۶۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر ۳۰۴هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز در پایان معاملات روز چهارشنبه، به عدد یک‌میلیون و ۷۰۴هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته قبل خود ۱۴۸هزار واحد رشد را تجربه کرد.

تسریع فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌ های نماد «خمهر»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پایان هفته گذشته، طی بازدید از خطوط تولید شرکت بورسی مهرکام پارس (زیرمجموعه ایران‌خودرو) و ضمن بررسی وضعیت تولید و چالش‌های موجود این شرکت،‌ بر خروج هرچه سریع‌تر مهرکام (با نماد خمهر) از ماده ۱۴۱ قانون تجارت تاکید کرد.

فرشاد مقیمی خطاب به مدیران این شرکت گفت: «ظرف حداکثر دو ماه تمام تشریفات را انجام دهید و مجمع مربوط را برگزار کنید. اصلاح ساختار مالی نیز در دستور کار قرار گیرد.»

فرشاد مقیمی هدف از راه‌اندازی سایت‌های مهرکام پارس در خراسان و کرمانشاه را کاهش هزینه‌های لجستیک خواند و افزود: «برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد تا اهداف پیش‌بینی‌شده در موعد مقرر محقق شود.»

خروج از محدوده زیان ‌دهی

ناصر صمدزاده، مدیرعامل مهرکام پارس نیز کمبود نقدینگی،‌ هزینه بالای تولید با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید و شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت را ازجمله مشکلات فعلی مهرکام پارس در سرمایه‌گذاری پروژه‌های توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: «در سال گذشته ۶۱۰میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که برای امسال دو برابر این عدد را هدف‌گذاری کرده‌ایم و با تحقق آن وارد محدوده زیان‌دهی نخواهیم شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =