نشست خبری گروه بهمن درباره برنامه‌های فروش و خدمات پس از فروش

نشست خبری گروه بهمن درباره برنامه‌های فروش و خدمات پس از فروش با حضور سید امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن و مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات این شرکت در حالی برگزار شد که مدیران این گروه در پاسخ به پرسش «دنیای خودرو» مبنی بر وضعیت تعهد قانونی ۱۰ساله گروه بهمن در قبال خودروهایی فروخته‌شده‌ای که دیگر تولید ندارند، اطمینان دادند خدمات پس از فروش و تامین قطعات تمام محصولات بهمـــن، با قدرت ادامه خواهد داشت. 

مدیران گروه بهمن در پاسخ به دیگر پرسش «دنیای خودرو» درخصوص موعد معرفی محصول جدید بهمن‌موتور، با اعلام نصب خطوط مونتاژ این محصول اظهار کردند؛ تولید این محصول بلافاصله پس از ترخیص قطعات آن از گمرک آغاز خواهد شد.

سید امیر میرمنصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن

خدمات در گروه بهمن  فراتر از یک تعهد است

پشتیبانی ۱۰ساله خدماتی و تامین قطعات محصول فروخته‌شده هم وظیفه قانونی است و هم فراتر از یک تعهد برای ما. تا جایی که حتی برای محصولات بالای ۱۰ سال کارکرد نیز قطعه تامین شده و در انبار موجود است.

به عنوان مثال، مزدا۳ قدیمی هنوز هم تحت پوشش است و هر جا که احساس کنیم تقاضا از سوی مشتریان وجود دارد، فراتر از این هم قدم می‌گذاریم. الزام قانونی ما روی ۱۰ سال است و کمتر از ۱۰ سال هم نخواهد بود و هدف ما همین است، مگر آن که تعداد انگشت‌شماری از یک محصول را وارد کرده باشیم.

یکی از شاخص‌هایی که در این زمینه وجود دارد، ماندگاری خودروهای ماست؛ زمانی که خودرویی را در خط تولید داریم، اگر قطعه برای یک محصول به دلایلی در بخش خدمات پس از فروش کم شود، بر اساس سیاست خود حتی خط تولید را متوقف کرده تا کمبود این قطعه را در بخش خدمات جبران کنیم. 

خوشبختانه تا امروز زمان انتظار غیرمتعارفی برای تامین قطعه نداشته‌ایم. این زمان انتظار برای خودروهای دارای گارانتی ۴۸ ساعت و برای محصولات خارج از گارانتی ۷ روز است. یکی دیگر از شاخص‌های موفقیت ما در این زمینه این است که تا امروز شکایتی در این حوزه نداشته‌ایم و قطعات ما شرایط مناسبی در مقایسه با شرکت‌های هم‌تراز دارد.

درخصوص محصول جدید نیز قطعات ما در گمرک منتظر مجوز داخلی است. البته با گشایش‌هایی اخیر ایجادشده، در گمرک، به‌زودی چند کانتینر قطعات مربوط به سی‌کی‌دی‌های مورد نیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال می‌شود و در خطوط تولید به کارگیری خواهند شد.

درهرحال، زیرساخت ارائه خدمات محصولات جدید نیز بر پایه وجود قطعه استوار است و سیاست این گروه، عرضه محصول در شرایط اطمینان از تامین قطعات برای بخش‌های تولید و خدمات است و در غیر این صورت، محصول عرضه نمی شود. 

یکی از مسائل اصلی گروه بهمن در عقد قرارداد با طرف های تجاری خارجی نیز تضمین تامین قطعات برای مدت مشخص است. بر اساس ارزیابی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته این خودروساز در حوزه خدمات فروش خودروهای سواری (شرکت بهمن‌موتور) جایگاه نخست و در حوزه خودروهای تجاری جایگاه‌های اول (شرکت بهمن‌دیزل) و دوم (شرکت سیبا موتور) کشور را به دست آورده است.

همچنین بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت صنعت در موضوع خدمات پس از فروش نیز شرکت بهمن‌موتور با دو پله ارتقا نسبت به سال گذشته در رده دوم قرار گرفت، شرکت بهمن‌دیزل هم در خودروهای تجاری در رتبه نخست و سیباموتور، دیگر شرکت وابسته به این گروه در رده سوم ایستاد.

مجتبی نظری، مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن

سهم‌خواهی بیشتر از بازار

واقعیت این است که قبل و بعد از خصوصی‌سازی، توسعه بسیاری در گروه بهمن به‌وجود آمده و بهمن‌دیزل از نظر سالن‌های تولید به‌طور کلی بازسازی شده است. همچنین دو کارخانه دیگر در کنار آن شرکت خریداری شده و به‌منظور توسعه و افزایش ظرفیت سه‌برابری این شرکت به کار گرفته خواهد شد. 

به بهمن‌موتور نیز به‌تازگی یک سالن ۱۰هزار متری اضافه شده است. سه سالن ۱۰هزار متری دیگر نیز به فضای کلی بهمن‌موتور افزوده می‌شود. سرمایه‌گذاری در زمینه اتاق رنگ و کارخانه پرس نیز در برنامه توسعـــــه‌ای گروه بهمن دیده شده است که این اقدام به‌منــــظور توسعه کار بهمن‌موتور و دستیابی به سهم بازار بیشتر انجام 
خواهد شد. 

پس از خصوصی‌سازی گروه بهمن، یک‌هزار نفر به نیروی انسانی این شرکت افزوده شده و برای ما بحث آموزش و نیروی انسانی مقدم است. رویکرد خصوصی‌سازی همچنین بهره‌وری بالایی را برای گروه ایجاد کرده است. 

بر این اساس، سعی می‌کنیم آنچه را که مشتریان می‌خواهند و حق آن‌هاست، در اختیارشان قرار دهیم. حتی در جایی که قانون حق را به ما می‌داد، سعی کردیم جانب مشتریان را بگیریم. 

یکی دیگر از اقدامات گروه بهمن، توسعه شرکت تیوان است و خط تولید در حال نصب آن توانایی تولید ۲۵۰هزار موتور با تکنولوژی روز دنیا را دارد. محصولات این خط استانداردهای یورو۶ را پاس می‌کنند و مصرف سوخت آن ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =