بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی یکشنبه ۳۰ شهریور بالغ بر ۵۸۴ میلیون سهم و ارزش آن بالغ بر ۲۲۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی مانند روزهای پیشین منفی شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، ایران‌خودرو دیزل، الکتریک‌خودرو شرق، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیرماشین و کرمان‌خودرو منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد.

همچنین در گروه خودرویی طی ۲۰هزار نوبت معاملاتی، ۷۰۱میلیون سهم خودرویی به ارزش ۲۱۲میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر ۲۷۵هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص بورس نیز دیروز با کاهش بیش از ۵۷هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۹۵هزار واحدی ایستاد.

ضرورت حمایت دولت به‌عنوان متولی بازار سهام

برخی کارشناسان معتقدند در شرایطی که بورس روند نوسانی را تجربه می‌کند، دولت به‌عنوان متولی بازار سهام باید از آن حمایت کند. در این راستا، سازمان بورس، صندوقی را تحت عنوان صندوق تثبیت بازار سرمایه در اختیار دارد و این صندوق شامل عدد بزرگی است که درصدی از کارمزد معاملات و درآمد سازمان به منظور حفظ نقدشوندگی وارد این صندوق می‌شود.

تثبیت قیمت‌ها با جمع کردن صف‌های فروش

در شرایط عادی و طبیعی بازار نمی‌توان از منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه استفاده کرد. اما در ایامی که اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ می‌دهد و این اتفاق به‌شدت بر روند کوتاه‌مدت بازار تاثیر می‌گذارد و قیمت سهام را با کاهش شدید مواجه می‌کند، می‌توان منابع این صندوق را بنا بر صلاحدید متولیان بازار، وارد سمت تقاضا کرد و از طریق جمع‌ کردن صف‌های فروش، قیمت‌ها را به ثبات رساند. حال در شرایط امروز بسیاری از فعالان بورس خواستار آن هستند منابع این صندوق به بازار تزریق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =