تویوتا کمری

به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه تویوتا کمری مدل 2018 با کیت بدنه اسپرت در شهر اصفهان منتشر شده که نشان می‌دهد این سدان ژاپنی با دریافت پلاک گذرموقت، مجوز تردد در مدت زمان مشخص در خاک اصلی کشور را دریافت کرده است.

 به گزارش «اخبار خودرو»،تغییر سلیقه و ذائقه مصرف‌کنندگان در یک‌دهه گذشته سبب شد بسیاری از خودروسازان، شیوه‌های طراحی خود را متناسب‌با خواسته‌های مصرف‌کنندگان تغییر دهند و از الگوهای کلیشه‌ای برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار استفاده کنند. این در حالی است که بسیاری از برندها به‌دلیل حفظ اصالت در طراحی محصولات خود شهره عام و خاص شده‌اند. اما با این‌حال بازهم نتوانسته‌اند در مقابل این حجم از تقاضا تاب بیاورند و به‌همان شیوه و اسلوب گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
به‌عنوان‌مثال کمپانی خودروسازی تویوتا که از گذشته تا امروز به طراحی و توسعه خودروهای باکیفیت و کم‌استهلاک شهرت دارد، طی سال‌های گذشته برای عقب نمادن از رقابت داغ و نفس‌گیری که ایجاد شده، به طراحی‌های مدرن و خلاقانه روی آورده است. بر این اساس نسل جدید تویوتا کمری یکی از خودروهایی است که به‌واسطه تغییرات بنیادی، بسیار موردتوجه علاقه‌مندان قرار دارد. درواقع پس از چند سال طراحی کسل‌کننده و ساده، طراحان تویوتا دست‌به سنت‌شکنی زده‌اند و با بهره‌گیری از المان‌های مدرن در طراحی این خودرو، ظاهری تهاجمی و مهیج برای این سدان سایزمتوسط رقم زده‌اند.
متاسفانه به‌دلیل منع واردات خودرو و همچنین قوانین سختگیرانه در سال‌های گذشته، شاهد راهیابی نسل جدید این محصول به بازار کشور نبودیم. اما مناطق آزاد کشور رویه‌ای متفاوت دارند و توانستند تعداد نسبتا محدودی از این مدل را به بازار عرضه کنند. به‌تازگی تصاویری از یک دستگاه تویوتا کمری مدل 2018 با کیت بدنه اسپرت در شهر اصفهان منتشر شده که نشان می‌دهد این سدان ژاپنی با دریافت پلاک گذرموقت، مجوز تردد در مدت زمان مشخص در خاک اصلی کشور را دریافت کرده است.

   تاریخچه
تویوتا کمری اواخر دهه 1970 به سبد محصولات این خودروساز ژاپنی اضافه شد و پس از کسب موفقیت‌های گوناگون توانست لقب دومین محصول پرفروش این برند را از آن خود کند. درواقع کمری یک سدان خانوادگی است و در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران پروپاقرصی دارد. در ایران نیز این خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و طی سال‌های گذشته سهم قابل‌توجهی از آمار واردات خودروهای خارجی را به خود اختصاص داده است. 
این محبوبیت تا جایی ادامه داشت که حتی نسخه هیبرید آن نیز توانست تیراژ نسبتا محدود واردات، فروش قابل‌توجهی را تجربه کند.
آخرین نسل از این خودرو در سال 2018 با تغییرات اساسی به بازار عرضه شد. ظاهر این خودرو که دارای پیچیدگی‌ها و خطوط تند و تیزی است، به‌خوبی می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. جادارتر شدن فضای کابین و همچنین استفاده از متریال با کیفیت‌تر از دیگر مواردی هستند که باعث شده‌اند این خودرو نسبت‌به گذشته پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
کمپانی تویوتا برای کمری سه نوع پیشرانه درنظر گرفته است که بسته به نوع سفارش‌گذاری‌ها قابل‌انتخاب است. تیپ پایه و استاندارد این خودرو از یک موتور 4سیلندر خطی بنزینی با حجم 2.5لیتر بهره می‌گیرد و توانایی تولید نیرویی معادل 208اسب‌بخار در دور موتور 6600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 252نیوتون‌متری را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 8سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
نسخه قوی‌تر این خودرو از یک موتور 6سیلندر خورجینی 3.5لیتری سود می‌برد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 301اسب‌بخار در دور موتور 6600دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 362‌نیوتون‌متر است که از دور موتور 4700 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این پیشرانه، تویوتا کمری 2018 را در 6ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن نیز طبق اعلام کارخانه سازنده حدود 210کیلومتر در ساعت است.
و در پایان نسخه هیبرید این خودرو دارای یک موتور بنزینی ۴سیلندر خطی ۲.۵لیتری و یک‌موتور است که ۲۰۳اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‎کند که البته به مجموعه جعبه‌دنده اتوماتیک CVT متصل شده است.

   امکانات رفاهی و آپشن‌ها
ازدیگر ویژگی‌های نسل جدید تویوتا کمری علاوه‌بر تغییرات اعمال‌شده در طراحی، تکمیل لیست امکانات رفاهی و آپشن‌هاست که سبب شده این سدان نیمه‌لوکس ژاپنی در این بخش نیز فاصله خود را با رقبای قدیمی از گذشته کمتر کند. از امکانات و آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم تلفن‌همراه، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) و چند درگاه USB، پکیج ایمنی Toyota Safety Sense شامل سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، کروزکنترل، هشدار انحراف مسیر و تغییر وضعیت نوربالا و پایین چراغ‌های جلو، سیستم هشدار نقطه‌کور، سنسور پارک جلو عقب، دوربین دنده‌عقب و 360‌درجه اشاره کرد. این‌ها بخشی از امکاناتی هستند که در این خودرو ارائه می‌شود. البته خریداران می‌توانند باتوجه ‌به نیاز خود، آپشن‌ها و امکانات دیگری را به لیست امکانات این خودرو کم یا اضافه کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    نسل جدید تویوتا کمری با پلاک گذرموقت دیده شد پوست‌اندازی به سبک آسیای‌شرقی!............ ای کاش بعضی از خودرو های چند ده ساله داخلی مانندنیسان ابی ووانت مزدا و....... پوست می انداختند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =