ایران خودرو

با توجه به آمار تولید شهریور ۹۹ گروه صنعتی ایران‌خودرو که روی سامانه «کدال» منتشر شده است، ایران خودرو در بخش محصولات سواری و باری سبک، توانسته است در شهریور سال جاری بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو را تولید و به مرحله تجاری سازی کامل برساند.

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به آمار تولید شهریور ۹۹ گروه صنعتی ایران‌خودرو که روی سامانه «کدال» منتشر شده است، ایران خودرو در بخش محصولات سواری و باری سبک، توانسته است در شهریور سال جاری بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودرو را تولید و به مرحله تجاری سازی کامل برساند. این خودروساز در ماه گذشته توانسته است محصولاتی همچون پژو۲۰۰۸، پژوپارس و 405 SLX، پژو۲۰۶ تیپ۲ و تیپ۵، پژو 207i، رانا و راناپلاس، خانواده دنا و دناپلاس، هایما و... را تولید کند. 

   جهش تولید به تیراژ بالای 240هزار دستگاه
گروه صنعتی ایران خودرو در شهریورماه ۱۳۹۹ توانسته است ۴۲هزار و ۵۸۵ دستگاه خودرو سواری و باری سبک را تولید کند. همچنین آمار تولید این خودروساز در شش‌ماه ابتدایی سال جاری ۲۱۱هزار و ۶۵۰ دستگاه اعلام می‌شود که با بررسی وضعیت تولید ایران‌خودرو در بازه مشابه سال گذشته، متوجه می‌شویم این خودروساز توانسته است رشد تولید قابل توجهی را نسبت به نیمه ابتدایی سال ۱۳۹۸ ثبت کند. بدین‌ترتیب ایران‌خودرو موفق شده است تعداد تولید را از ابتدای امسال تا هفته نخست مهرماه، به میزان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. همچنین ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان روز چهارم مهرماه، ۲۴۲هزار و ۱۹ دستگاه خودرو را تولید کرده که ۸۰هزار دستگاه و معادل ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. چراکه سال گذشته در همین بازه زمانی، تعداد ۱۶۱هزار و ۸۴۶ دستگاه خودرو تولید شده بود.

   تعامل و تفاهم متقابل با زنجیره تامین
ایران‌خودرو در تفاهمی متقابل با زنجیره تامین، پرداخت‌های خود به تامین‌کنندگان را از حدود 30میلیارد تومان در ابتدای مهرماه 98 به 80میلیارد تومان در پایان سال افزایش داد. از سوی دیگر، برقراری تعامل مثبت و سازنده با تامین‌کنندگان و امضای میثاق‌نامه اتحاد و همدلی شرکت ایران‌خودرو با قطعه‌سازان موجب تحقق برنامه‌های تولید شد. گروه صنعتی ایران‌خودرو، در راستای نهضت ساخت داخل، پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به 28 پروژه تعریف‌شده با صنایع دفاع و 102 پروژه به همراه 86 تفاهم‌نامه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد. برای دستیابی به کاهش ارزبری ناشی از تعمیق ساخت داخل و ارتقای محصولات جاری، پروژه‌هایی در قالب میزهای داخلی‌سازی وزارت صمت تعریف شد. در این راستا، تاکنون 4 میز برگزار شده که درمجموع کاهش ارزبری 52میلیون یورویی را به ارمغان آورده است. پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و مواد خارج از میزهای وزارت صمت نیز کاهش ارزبری 27میلیون یورویی را محقق ساخته است. همچنین اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی نیز ارزبری 58میلیون یورویی به همراه داشته است.

   شمارش معکوس برای تکمیل و عرضه ۳۰هزار خودرو
آهنگ تولید امسال ایران‌خودرو نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و ضروری است تا قطعات مورد نیاز نیز با سرعت بیشتری به خطوط تولید تزریق شود. بر این اساس، مواد اولیه مانند ورق آهن‌آلات خاص و قطعاتی مانند کاتالیست و سیستم‌های الکترونیک خودرو ازجمله محموله‌های ایران‌خودرو است که در حال ترخیص از گمرکات اجرایی کشور هستند. این محموله‌ها شامل ۲۱۰ بارنامه متعلق به ایران‌خودرو بدون احتساب تامین‌کنندگان داخلی، در حال تخصیص ارز به‌صورت نیمایی یا استفاده از سامانه جامع تجارت هستند. با ترخیص این قطعات، بیش از ۳۰هزار دستگاه خودرو کسری‌دار در مدت کوتاهی تکمیل و روانه بازار خواهد شد. فروش‌های مستمر فوق‌العاده محصولات، با موعد تحویل حداکثر سه ماه نیز به‌عنوان یکی از مسیرهای افزایش عرضه به بازار درنظر گرفته شده است که بر همین اساس تا پایان امسال،‌ در مقطع زمانی هر دو هفته، محصولات این شرکت در قالب این طرح عرضه خواهند شد.

   اهتمام همه‌جانبه برای تحقق قطعی برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاهی
بنا بر اعلام فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو؛ این خودروساز با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع،‌ توانست در یک سال اخیر در داخلی‌سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی موفق عمل کند و در مجموع موارد کاهش ارزبری، صرفه‌جویی ۱۳۷میلیون یورویی را محقق کند و از کل تولید خودرو در کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سهم بازار محصولات خود را به حدود 55 درصد برساند. وی همچنین گفته است: «ایران‌خودرو از ظرفیت تمام بخش‌ها ازجمله جهاد خودکفایی سپاه و پتروشیمی‌ها برای خودروسازی استفاده می‌کند تا همچنان با تمرکز و همدلی به بهترین شکل موانع تولید را از پیش روی خود بردارد.» برای امسال، برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز قرار دارد که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به‌راحتی در دسترس خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =