بورس

برخی کارشناسان معتقدند علت رشد قیمت سهام در وضعیت فعلی چیزی جز افزایش نرخ افسارگسیخته ارز و کاهش ارزش پول ملی نیست که با فشار بر صورت‌های مالی شرکت‌ها در بخش سود و زیان می‌تواند اقبال را به سمت بازار سرمایه بازگرداند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، این گروه سرانجام تغییر روند داد و مثبت شد، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو و بهمن‌دیزل سبزپوش شدند و درمقابل نمادهای نیرومحرکه، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، سایپاآذین، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد و سایپادیزل قرمزپوش شدند. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 113هزار نوبت معاملاتی، 1.5میلیارد سهم به ارزش 765میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 247هزار میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص‌کل بورس نیز دیروز با افزایش بیش از 42هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 546هزار واحدی قرار گرفت.

   فشار نرخ ارز بر صورت‌های مالی شرکت‌ها
برخی کارشناسان معتقدند علت رشد قیمت سهام در وضعیت فعلی چیزی جز افزایش نرخ افسارگسیخته ارز و کاهش ارزش پول ملی نیست که با فشار بر صورت‌های مالی شرکت‌ها در بخش سود و زیان می‌تواند اقبال را به سمت بازار سرمایه بازگرداند. این در حالی است که با توجه به شرایط تکنیکالی، بنیادی و بین‌المللی به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد ثبات نرخ ارز و قرار گرفتن آن در مسیر اصلاحی باشیم.

   احتمال تکرار شرایط نوسانی
بورس تهران می‌تواند در هفته جاری روند متعادل و باثباتی را تجربه کند، اما نکته مهمی که فعالان بورسی باید به آن توجه کنند، این است تا وقتی شاخص‌کل در محدوده‌های فعلی کف‌سازی نکند، نمی‌توان به رشد مستمر بورس امید داشت و این احتمال وجود دارد که دوباره شرایط نوسانی تکرار شود. بنابراین آن‌ها باید در خریدوفروش‌های خود بسیار دقت کنند و بر اساس تحلیل و استراتژی خود اقدام به دادوستد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =