باتری ماشین

هرچند این مساله عنوان می‌شود که مقدار سربی که در باتری‌های وارداتی استفاده شده خالص‌تر است و سرب باتری‌های داخلی ناخالصی بسیار زیادی دارد، اما به‌طور کلی فناوری تولید باتری‌های خودرو در داخل و خــــــارج تقریبا برابر است. به‌نظر من تکنولوژی برخی باتری‌های موجود در بازار به‌اندازه نمــــونه‌های وارداتی آن است.

به گزارش «اخبار خودرو»،مساله عمر باتری موضوعی است که ذهن بسیاری از مشتریان را هنگام خرید باتری به‌خود مشغول می‌کند. بسیاری خرید باتری‌های خارجی را ترجیح می‌دهند و برخی نیز به‌باتری‌های داخلی اطمینان دارند. در همین زمینه یک کارشناس صنعت باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «عمر مفید باتری‌های وارداتی مشروط بر تهیه و تامین اصولی، حدود چهار سال بوده و دلیل این مساله نیز بهبود تکنولوژی تولید و طراحی باتری‌های وارداتی است.»
وی می‌افزاید: «هرچند این مساله عنوان می‌شود که مقدار سربی که در باتری‌های وارداتی استفاده شده خالص‌تر است و سرب باتری‌های داخلی ناخالصی بسیار زیادی دارد، اما به‌طور کلی فناوری تولید باتری‌های خودرو در داخل و خــــــارج تقریبا برابر است. به‌نظر من تکنولوژی برخی باتری‌های موجود در بازار به‌اندازه نمــــونه‌های وارداتی آن است.»
این کارشناس صنعت باتری با بیان اینکه زیرساخت‌ تولید باتری در کشور فراهم است، می‌گوید: «برخی شرکت‌های داخلی باتری‌هایی تولید کرده‌اند که چیزی از نمونه‌های خارجی کم ندارد. شرایط برای تولید بسیار بهتر شده و اگر بحث قیمت دلار و افزایش قیمت مواداولیه شرکت‌های باتری‌ساز را با چالش مواجه نکند تا چند سال آینده می‌توانیم باتری‌های بسیار با کیفیتی تولید کنیم.»
وی با اشاره به‌ظرفیت باتری‌های خارجی تاکید می‌کند: «با وجود پیشرفت در تولید باتری اما به‌هرحال برخی باتری‌سازان توان رقابت با نمونه خارجی را ندارند. چرا که ظرفیت برخی باتری‌های داخلی تنها 2200 میلی‌آمپر بر ساعت است؛ اما نمونه‌های خارجی تا بیش از 3500 میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارند. از این منظر برخی شرکت‌ها باید نسبت به‌افزایش تکنولوژی تولید خود اقدام کنند.»
به‌نظر می‌رسد برخی باتری‌سازان کشور با وجود در اختیار داشتن زیرساخت و ظرفیت تولید مناسب همچنان در تولید محصولات با کیفیت جهانی دچار مشکل هستند. به‌این منظور باید در صنعت باتری کشور سرمایه‌گذاری گسترده‌ای صورت گیرد. با توجه به‌حرکت جهانی به‌سمت استفاده از خودروهای برقی، لزوم سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در بخش باتری به‌شدت احساس می‌شود.
این کارشناس صنعت باتری در پایان پیشنهاد می‌دهد: «به‌نظر می‌رسد باتری‌سازان کشور باید در راستای سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند و صرف تولید باتری‌ به‌شکل فعلی دیگر جوابگوی شرایط جهانی نیست. برای عقب نماندن از قافله باید سرمایه‌گذاری بزرگی انجام شود تا بتوانیم در زمینه تولید باتری حرفی برای گفتن داشته باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =