بورس

روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 148هزار نوبت معاملاتی، 3.2میلیارد سهم به ارزش 1465میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 297هزار میلیارد تومان ش

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی بیشتر نمادهای این صنعت بورسی سبزپوش شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل‌ایران، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق و رینگ‌سازی مشهد مثبت خوردند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو دیزل، چرخشگر، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو، مهندسی نصیرماشین و سازه‌پویش قرمزپوش شدند. 
همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 148هزار نوبت معاملاتی، 3.2میلیارد سهم به ارزش 1465میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 297هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز دیروز با افزایش بیش از 55هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 597هزار واحدی قرار گرفت.

   حرکت دوباره بازار به سمت صعود
برخی کارشناسان معتقدند اشباع فروش، کنترل رفتار هیجانی، ارائه گزارش‌های ٦ماهه شرکت‌ها و اصلاح عمیق قیمت برخی سهم‌ها باعث شده است بازار دوباره به سمت صعود حرکت کند. در واقع خود سهامدار نیز قیمت سهام را ارزنده می‌داند، خرید می‌کند و حمایت‌های نهادی، نقش چندانی ندارند. نکته قابل توجه معقول‌شدن روند معاملات است که نسبت به گذشته تفاوت بسیاری دارد؛ به‌طوری‌که هیجان سابق را کمتر شاهد هستیم.

   یک ماهِ سخت؛ پیش روی بازار
بازار سرمایه به سمت بالغ‌شدن پیش می‌رود و این روند ادامه‌دار خواهد بود. این در حالی است که  بورس نشان داده است به دلار ٣٠هزار تومانی اعتقاد ندارد، چون ارزش‌گذاری سهم‌ها هیچ‌کدام بر اساس چنین رقمی نبوده و نهایتا با نرخ ٢٢هزار  تا ٢٥هزار تومان این کار انجام شده است. یک ماه آینده برای بازار سرمایه سخت خواهد بود و به هر دلیل نوسانات بازار با تحولات سیاسی جهان گره خورده، بنابراین تا آن زمان شرایط تا حدودی مبهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =