لنت ترمز

بحث کد شناسه روی کالا و ورود به سامانه جامع تجارت چند وقتی است که برای محصولات لنت ترمز نیز مطرح شده است. انجمن لنت ایران از این موضوع استقبال کرده و خواهان رسیدگی مدیران وزارت صمت به بهبود دسترسی به این موضوع شده‌اند.

در همین زمینه سیدعباس نیکخو، مدیرعامل شرکت ایران‌لنت به «دنیای خودرو» می‌گوید: «بیش از ۳ ماه است که پیگیر این موضوع بوده‌ایم. بعد از اینکه لزوم درج کد شناسه کالا بر روی محصولات ابلاغ شد، توسط انجمن به سایر اعضای این انجمن اطلاع‌رسانی شده است.»

وی می‌افزاید: «همه اعضای انجمن تلاش کرده‌اند تا این موضوع را به نتیجه برسانند. ما هم از طریق همان سامانه جامع تجارت تلاش کردیم و گام‌هایی را در این خصوص برداشتیم. البته یک جاهایی نیاز به اصلاحات داشت. در حال حاضر نواقص تکنیکی در سامانه رفع شد.»

مدیرعامل شرکت ایران‌لنت با بیان اینکه به بیش از ۵۰۰ قلم کالای ما کد ۱۳ رقمی شناسه اختصاص یافته، اظهار می‌کند: «ما از قبل برای این کالاها ایران‌کد دریافت‌ کرده‌ بودیم که حالا برای این اقلام کد شناسه نیز دریافت کرده‌ایم و این کد را برای ما تعریف کرده‌اند.»

وی تصریح می‌کند: «قرار است این کدها را پس از ثبت در سامانه جامع تجارت بر روی بسته‌بندی محصولاتمان استفاده کنیم. به نظر من سایر دوستان هم باید کد شناسه کالاهای خود را دریافت کرده و در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند و محصولات خودشان را با استفاده از کد شناسه کالا به بازار عرضه کنند.»

نیکخو در ادامه با بیان اینکه طبق اطلاعات دریافتی از شبکه ایران کد اگر عضو جدیدی بخواهد وارد این سیستم شود باید بابت هر کدشناسه ۹۲ هزار تومان پول پرداخت کند، می‌گوید:  «ما چون از قبل عضو بودیم این هزینه را نداشتیم، اما افرادی که به تازگی می‌خواهند از طریق سیستم ایران کد اقدام کنند، باید این پول را بپردازند.»

مدیرعامل شرکت ایران‌لنت تاکید می‌کند: «یعنی اگر شرکتی ۵۰۰ نوع کالای مختلف داشته باشد، باید برای هر کالا یک کد شناسه دریافت کند. این هزینه بسیار بالایی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند. به همین خاطر من فکر می‌کنم پرداخت این رقم به نوعی بازدارنده است. بنابراین اگر مسئولین مربوطه راهی را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهند که چنین هزینه‌ای به آن‌ها تحمیل نشود، سیاست کنترل بازار بهتر می‌تواند اجرا شود.»

وی بیان می‌کند: «به نظر می‌رسد با استفاده از کد شناسه کالاها می‌توان شناسنامه هر محصول مانند نام شرکت و مشخصات فنی، تولید، ردیابی و دیگر اطلاعات لازم را دریافت کرد. در این صورت می‌توان کالای اصلی را از کالای تقلبی موجود در بازار تشخیص داد و اطمینان هرچه بیشتر خریداران و مصرف کنندگان را تامین  کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =