بنابراین نمونه‌های اولیه از باجاج پالس NS200 به‌دلیل اینکه دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری هستند، راکب می‌تواند تا حد زیادی فشار زیادی را به‌پیشرانه وارد کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،این موضوع را فراموش نکنید که هر سیستم مکانیکی دارای ضعف خاصی است. بنابراین نمونه‌های اولیه از باجاج پالس NS200 به‌دلیل اینکه دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری هستند، راکب می‌تواند تا حد زیادی فشار زیادی را به‌پیشرانه وارد کند. 
به‌همین علت این مدل‌ها در مدت‌زمان کوتاهی یاتاقان می‌زنند و ‌موتور دچار خرابی بسیاری می‌شود. به‌بیان دیگر در نمونه‌های اولیه متریال استفاده‌شده در قطعات برای فشارهای بالا طراحی نشده و باتوجه به‌اینکه فاقد سیستم‌های الکترونیکی کنترلی بوده، در مدت‌زمان کوتاهی موتور آسیب می‌بیند. 
درواقع ضعف طراحی در شاتون و عدم رعایت طراحی اصولی جذب تنش حرارتی و فشاری منجربه شاتون زدن موتور می‌شود. از سوی دیگر مدل RS200 از همان ابتدایی که وارد بازار کشورمان شد، به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز بود و باتوجه به‌اینکه این مدل از سیستم الکترونیکی کنترلی بهره می‌گیرد، از وارد آمدن نیروی بسیار زیاد به موتور جلوگیری می‌کند. 
سیستم محدودکننده دور موتور و سرعت با توجه به‌مدیریت کنترلی موتور از هرگونه فشار اضافی به‌سیلندر جلوگیری می‌کند و با در نظر گرفتن سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و طراحی چهارسوپاپ در سیلندر میزان استهلاک کاهش یافته و راندمان نیز افزایش می‌یابد. این نکته را نیز فراموش نکنید که مدل RS200 مدل ریس بوده و طراحی قطعات مکانیکی مانند شاتون با ضریب اطمینان بالاتر طراحی شده و ضعف در طراحی شاتون این مدل وجود نخواهد داشت. 
علاوه‌بر این نمونه‌های انژکتوری NS200 نیز بهبود یافته‌اند و دیگر شاتون زدن در پیشرانه این موتورسیکلت‌ها دیده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =