کد خبر: 231743
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
بورس

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه هنوز در مورد عرضه خودرو در بورس با وزیرصمت به توافق نرسیده ایم، گفت:در صورت اجرای طرح، اختلاف قیمت حاشیه بازار و کارخانه ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر،علی جدی در پاسخ به این سوال که طرح دولت و مجلس در مورد خودرو که اخیراً از سوی وزیر صمت مطرح شده، چه طرحی است، اظهار داشت: این طرح همان طرح ساماندهی خودرو سبک است که در کمیسیون صنایع در دست بررسی است که قرار شد با وزارت صمت به یک اتفاق نظری برسیم که بعد برای اجرا، تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: این طرح در صحن کمیسیون صنایع بررسی شده است و دوباره به کارگروه ارجاع داده شد تا اصلاحاتی انجام شود. یکی از مهم‌ترین مباحثی که قرار شده مورد اصلاح قرار گیرد بحث عرضه خودرو در بورس است چراکه این سیاست هنوز مخالفانی دارد و مقرر شده با انجام اصلاحاتی، طرح نهایی شود.

وی در مورد اینکه آیا در طرح الزامی برای عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: هدف ما این است که به صورت الزامی همه محصولات در بورس عرضه شود تا از این طریق شفافیت عرضه خودرو افزایش یابد و انگیزه‌ای برای تولید بیشتر برای خودروساز ایجاد شود.

جدی افزود: منتهی وزیر صمت با نحوه عرضه تمامی محصولات خودرو در بورس یک مقدار مخالف است و هنوز به طور کلی در مورد عرضه خودرو در بورس با وزیر به توافق نرسیده‌ایم که البته در حال رایزنی و بررسی هستیم و به زودی به یک اتفاق نظری خواهیم رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تأثیر عرضه خودرو در بورس بر قیمت این محصول، اظهار داشت: قطعاً این اقدام، قیمت خودرو را در حاشیه بازار کاهش خواهد داد اما اینکه قیمت حاشیه بازار به قیمت درب کارخانه نزدیک شود، احتمالش کم است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که در صورت تصویب و اجرای طرح، اختلاف قیمت حاشیه بازار با قیمت کارخانه ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد؛ به عنوان مثال اگر اختلاف قیمت خودرویی در بازار با کارخانه ۱۰۰ میلیون تومان باشد، پیش بینی بر این است که این اختلاف قیمت حداقل ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان کاهش یابد، اما احتمال اینکه این اختلاف قیمت صفر شود، بسیار کم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =