باتری خودرو

بسیاری کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک تولید باتری در کشور ایجاد شده‌اند که همگی محصول این تورم و عدم ثبات بازار هستند و درصورت رسیدن به‌ثبات مشخصی، مجبور به‌ترک آن خواهند شد

بازار قطعات یدکی همواره جزو بازارهای پرتقاضا بوده و مهم نیست که در چه فصل و ماهی از سال قرار داریم. نیاز به‌قطعات همواره وجود دارد و مشتریان نیز برای رفع نیاز خود مجبور هستند حداقل سالی 2 تا 3 بار به این بازار مراجعه کنند. اما بازار برخی قطعات با رسیدن به‌فصل‌های سرد از رونق می‌افتد و فروش آن رو به‌کاهش می‌گذارد. یکی از این قطعات، باتری است.

یکی از فعالان قدیمی حوزه باتری درخصوص میزان فروش باتری در ماه‌های پیش رو به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «فروش باتری در این ماه‌ها کاهش می‌یابد. هرچند در حال حاضر شاهد نوسان در این حوزه هستیم؛ اما از آذرماه تا پایان اردیبهشت عملا باتری خودرو بازاری ندارد.»

اسماعیل کاوه با بیان اینکه از پایان اردیبهشت بازار باتری رونق می‌گیرد، تاکید می‌کند: «اصولا برای صنف باتری‌فروشان و باتری‌سازان ماه‌های پیش رو، ماه‌های خوبی نیستند.»

وی می‌افزاید: «متاسفانه نوسانات مربوط به ارز نیز مزید بر علت شده و بر بازار باتری تاثیر گذاشته است. در این شرایط برخی دوستان اندکی بیشتر از گذشته خرید کرده‌اند. البته نه اینکه دپویی انجام شود؛ چرا که به‌دلیل اهمیت تاریخ انقضای باتری، انبار کردن آن امکان‌پذیر نیست.»

این فعال صنعت باتری با بیان اینکه اگر بازار با ثباتی داشتیم، بسیاری از تولیدکنندگان و کسبه در این حوزه بیکار می‌شدند، تصریح می‌کند: «درواقع این تورم‌ برای بسیاری نوعی نعمت بوده و درحالی که میزان تولید از مصرف بیشتر شده، همچنان به‌تعداد فروشنده‌ها نیز افزوده می‌شود.»

اسماعیل کاوه با اشاره به‌رقابت کاذب شکل‌گرفته در بازار باتری می‌گوید: «وجود این رقابت کاذب دربازار باتری بیش از آنکه یاری‌دهنده باشد، به‌آن ضربه می‌زند. درواقع برخی فروشندگان که فروشگاه‌هایشان را به‌تنهایی اداره می‌کنند، قیمت‌ محصول را بیش از حد کاهش می‌دهند و این مساله سبب می‌شود فروشندگانی که برای چندین نفر اشتغالزایی کرده‌اند با مشکل مواجه شوند.»

وی تاکید می‌کند: «بسیاری کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک تولید باتری در کشور ایجاد شده‌اند که همگی محصول این تورم و عدم ثبات بازار هستند و درصورت رسیدن به‌ثبات مشخصی، مجبور به‌ترک آن خواهند شد.»

وی با بیان اینکه بیش از 32 سال است با شرکت صباباتری همکاری می‌کند درخصوص اهمیت این شرکت نیز می‌گوید: «اگر صباباتری طی این سال‌ها دربحث تولید حضور موثری نداشت و تنها شرکت‌های بخش‌خصوصی فعالیت می‌کردند، مصرف‌کنندگان باتری این روزها با 2 برابر قیمت نیز نمی‌توانستند این قطعه را خریداری کنند.»

کاوه تاکید می‌کند: «این صباباتری بود که توانست قیمت باتری را همچنان پایین نگه دارد و درحالی که بسیاری اجناس تا چندبرابر افزایش قیمت داشته‌اند، اما قیمت باتری همچنان در محدوده مناسبی قرار دارد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =