از آنجا که خودرو شما مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و این نوع سیستم سوخت‌رسانی از مکانیزم مکانیکی بهره می‌برد، در صورت خرابی باید پارامترهای بسیاری بررسی شود.

خودرو نیسان Z24 مدل 74 دارم و چند روزی است موقع حرکت خودرویم ریپ می‌زند و مانند قبل بدون مشکل کار نمی‌کند. از طرفی در زمان شروع حرکت صدای تقه‌مانندی از بخش میانی خودرو به‌گوش می‌رسد. همچنین خودرو در زمان رانندگی دچار لرزش می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که خودرو شما مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و این نوع سیستم سوخت‌رسانی از مکانیزم مکانیکی بهره می‌برد، در صورت خرابی باید پارامترهای بسیاری بررسی شود. بنابراین ریپ زدن می‌تواند 5 علت عمده داشته باشد. 1- ممکن است ریپ زدن یا عدم کارکرد صحیح موتور ناشی از ‌عدم تنظیم سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی باشد و دراین صورت باید سیستم سوخت‌رسانی خودرو که همان کاربراتور است مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین اگر اختلالی در روند ارسال سوخت به‌سیلندرها به‌وجود آمده باشد، سبب ریپ زدن موتور می‌شود و در این صورت باید سطح سوخت موجود در کاربراتور که در بخش پیاله آن به‌واسطه شناورها تنظیم می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد. با در نظر گرفتن کارکرد مکانیکی شناور و تنظیم سطح سوخت، ممکن است به‌دلیل کارکرد بسیار بالا این قطعه مکانیکی معیوب شده باشد و سطح سوخت تنظیم نباشد و همین امر منجربه ریپ زدن خودرو شود. برای رفع مشکل باید شناور تعویض شود و اگر با تعویض شناور نیز مشکل برطرف نشد، باید دهانه کاربراتور شست‌وشو داده شود و پس از آن سوزن ژیگلور تمیز یا در صورت نیاز تعویض شود. 2- همچنین هرگونه نشتی در ورودی هوا برای مکش موتور، در روند کاری آن تاثیر بسزایی دارد. در این صورت باید مانیفولد ورودی به‌موتور بررسی شود؛ چراکه احتمالا به‌دلیل شُل بودن پیچ یا اتصالات مربوطه، نشتی در هوای ورودی به‌وجود آمده و با محکم کردن اتصالات و پیچ مربوطه مانیفولد می‌توان مشکل را برطرف کرد. 3- همان‌طور که اشاره شد، سیستم جرقه‌زنی در کنار سیستم سوخت‌رسانی در عملکرد صحیح موتور بسیار تاثیرگذار است. بنابراین هرگونه اشکالی در هر یک از این سیستم‌ها می‌تواند مشکلاتی چون ریپ زدن و عدم کشش مناسب در زمان حرکت و عدم صحیح کارکرد موتور را به‌همراه داشته باشد. با این وجود باتوجه به‌اینکه سیستم جرقه‌زنی خودرو شما از نوع چکش‌برق است، اگر چکش‌برق دلکو معیوب شده باشد، می‌تواند در به‌وجود آمدن چنین حالتی موثر باشد. در این حالت برای رفع مشکل باید چکش‌برق دلکو تعویض شود. لازم به‌ذکر است اگر با تعویض چکش‌برق همچنان مشکل وجود داشته باشد، در این زمان باید وایرهای شمع نیز بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد وایرها به‌اصطلاح ضعیف کار کنند و قدرت جرقه را کاهش دهند. دراین صورت باید وایرهای شمع تعویض شوند. 4- همچنین ممکن است آخرین قطعه‌ سیستم جرقه‌زنی یا همان شمع به‌دلیل کارکرد بالا معیوب شده باشد که دراین صورت باید این قطعه بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. درواقع ممکن است پلاتین شمع یا فاصله دهانه آن معیوب باشد یا به‌دلیل شکستگی بخش سرامیکی شمع، به‌اصطلاح برق‌دزدی به‌وجود آید و قدرت لازم برای جرقه‌زنی وجود نداشته باشد. درچنین حالتی شمع‌ها باید با نمونه‌ای که مناسب پیشرانه خودرویتان است، تعویض شود. 5- گرفتگی در اگزوز خودرو و بازگشت مقداری دود به‌داخل سیلندرها نیز منجربه بروز حالت ریپ زدن در خودرو می‌شود. با توجه به‌این مساله باید اگزوز خودرو باز و توسط مکانیک تعمیر یا تعویض شود تا این اشکال نیز برطرف شود. اما تولید صدای تقه‌مانند از قسمت میانی خودرو، با در نظر داشتن این موضوع که خودرو شما از نوع دیفرانسیل‌عقب است، تنها ناشی از لقی اتصالات میل‌گاردان بوده و به‌عبارت دیگر اگر لقی میان اتصالات گاردان و به‌ویژه بلبرینگ بیش از حد استاندارد باشد، صدای تقه‌مانندی از این ناحیه به‌گوش می‌رسد که برای رفع آن باید بلبرینگ تعویض و اتصالات گاردان تنظیم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =