بورس

در گروه خودرویی طی 13هزار نوبت معاملاتی، 191میلیون سهم به ارزش 101میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 242هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز یکشنبه با کاهش بیش از 22هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و240هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی دسته‌جمعی منفی خوردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، ایرکا پارت صنعت، بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران، سازه‌پویش و تولید محور خودرو قرمزپوش شدند و درمقابل تنها نماد فنرسازی زر مثبت خورد. همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 13هزار نوبت معاملاتی، 191میلیون سهم به ارزش 101میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 242هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز یکشنبه با کاهش بیش از 22هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و240هزار واحدی قرار گرفت.

   روند بورس همچنان نزولی است
هرچند که سرانجام تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشخص شد، اما بورس همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد اعتماد، حلقه گمشده این روزهای بازار سهام است که طی چهار ماه گذشته متولیان امر آن را به‌طور کامل از بین برده‌اند، به‌طوری‌که هر وقت وعده حمایت از بورس را می‌دهند، این حمایت حتی یک روز نیز دوام نمی آورد و دوباره صف‌های فروش پهن می‌شود. بر این اساس، تا زمانی که اعتمادسازی دوباره انجام نشود، نباید انتظار داشت صف‌های فروش برچیده شود. این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند؛ اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، شاخص کل به زیر یک‌میلیون واحد خواهد آمد و بورس به رکود عمیقی فرو خواهد رفت.

   «خمهر» به سوددهی رسید
شرکت مهرکام پارس (زیرمجموعه ایران‌خودرو) با نماد «خمهر» در گزارش فعالیت‌های ۶ماهه خود اعلام کرد به ازای هر سهم ۴ریال سود ساخته است. این شرکت در دوره مالی مورد گزارش، زیان انباشته خود را یک‌هزارو۸۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد. این گزارش همچنین حکایت از رشد مبلغ فروش محصولات دوره شش‌ماهه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته دارد. «خمهر» سود ناخالص شناسایی‌شده از این محل را ۳۲۳میلیارد ریال اعلام و پیش‌بینی کرده است برای شش‌ماهه دوم سال مالی جاری فروش این شرکت به ۴۷۲هزار و ۵۲۶ مجموعه از تولیدات برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =