سایت‌های فروش خودرو

به‌دنبال ریزش مقطعی بهای ارز در بازار که البته ادامه‌دار نبود، قیمت خودرو نیز در بازار با کاهش همراه و به‌دنبال آن، سروکله افراد بیشتری برای فروش خودرو پیدا شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌دنبال ریزش مقطعی بهای ارز در بازار که البته ادامه‌دار نبود، قیمت خودرو نیز در بازار با کاهش همراه و به‌دنبال آن، سروکله افراد بیشتری برای فروش خودرو پیدا شده است.
طی روزهای اخیر، آگهی‌های ثبت‌شده برای فروش خودرو در سایت‌های مختلف افزایش یافته است، براین‌اساس می‌توان گفت تعداد فروشندگان خودرو در بازار بیشتر شده، ولی همچنان معاملاتی در بازار انجام نمی‌شود و کسی جرأت نزدیک شدن به این بازار گران را نیز ندارد. 
رکود ادامه‌دار بازار خودرو از ماه‌های گذشته که معاملات را در عمل قفل کرده، این روزها به اوج خود رسیده است و باتوجه به رفتار نوسانی دلار، خریداران نیز از ترس زیان بیشتر دست از خرید کشیده‌اند. کارشناسان معتقدند تثبیت نرخ ارز می‌تواند به بازگشت رونق به این بازار کمک کند.
درحالی‌که از هفته گذشته و البته درپی انتخابات آمریکا و اتفاقات سیاسی خارجی، نرخ ارز روند نزولی در پیش گرفت و این کاهش منجر به ریزش شدید قیمت‌ها در بازار خودروها شد اما در روزهای آغازین هفته گذشته شاهد افزایش ۲ تا 3درصدی قیمت خودرو بودیم. این روند افزایشی چندان طول نکشید و بار دیگر بازار خودرو روند کاهشی را در پیش گرفت. 
کاهش قیمت خودرو در یکی دو روز پایانی هفته گذشته همراه با کاهش نرخ ارز متوقف نشد، به‌این‌ترتیب  شاهد دور جدید کاهش قیمت خودرو بودیم که مهم‌ترین دلیل آن نبود مشتری در بازار است.
متاسفانه باید گفت روند کاهشی به‌وجودآمده و رکود در بازار ناشی‌از شوک روانی حاصل از اخبار مختلف است. یک کارشناس صنعت و بازار خودرو؛ انتظارت و پیش‌بینی‌هایی درخصوص اثرات نتایج انتخابات آمریکا بر صنعت خودرو ایران را غیرمنطقی دانست و گفت اتفاقات اخیر در بازار خودرو فاقد هرگونه سیاست مشخص و صرفا ناشی‌از شوک روانی به‌دنبال اعلام اخبار بین‌المللی است.
بازار خریدوفروش خودرو در چند روز گذشته و همزمان با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در رکودی عمیق فرو رفت و قیمت‌ خودرو به‌دنبال شوک روانی ناشی از رأی‌گیری در آمریکا با افت همراه شد. 
اگرچه علت اصلی رکود خریدوفروش خودرو و نوسان قیمت در بازار خودرو طی ماه‌های اخیر؛ رفتار بازار ارز و تورم انتظاری است اما با این حال در روزهای اخیر تغییرات ایجادشده در بازار ارز و خودرو، بی‌ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و جو روانی ناشی‌از آن 
نیست. 
با اعلام نتایج انتخابات آمریکا بسیاری از مردم آن را به منزله احیای توافق هسته‌ای و برجام می‌دانند و با این پیروزی منتظر بهبود اوضاع اقتصادی کشور هستند. 
از این رو بازار اقتصادی ایران در چند روز گذشته ناشی‌از این شوک با نوسانات در بازار ارز، طلا و خودرو مواجه شده، این در حالی است که به‌گفته کارشناسان پیش‌بینی‌ها درخصوص رفتار رئیس‌جمهور آینده آمریکا و تاثیر تصمیمات احتمالی آن بر بازار ایران به‌خصوص صنعت خودرو ایران بسیار زودهنگام است. 
حال این سوال مطرح می‌شود که تاثیر این انتخاب بر صنعت خودرو ایران چگونه است و همچنین در ماه‌های آتی چه شرایطی را در این بازار که نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد، رقم خواهد زد؟
بازار همچون هفته‌های گذشته در رکود کامل به‌سر می‌برد و ظاهرا خریدوفروشی انجام نمی‌شود. نوسانات نرخ ارز سبب شده است ترس مردم از خرید خودرو بیش‌از هفته‌های گذشته شود، زیرا نگرانند خرید کنند اما قیمت‌ها دوباره کاهش یابد. این‌روزها همه چیز بـــــه تثبیت نرخ ارز بستگی دارد زیرا در این صورت، بازار جــــان تازه‌ای خواهد گرفت.
بازار خودرو ایران به‌شدت تحت‌تاثیر سیاست‌های داخلی و خارجی است و این موضوع، ازجمله مشکلات امروز صنعت و بازار خودرو ایران است و موجب می‌شود شرکت‌های داخلی نتوانند این بازار را مدیریت کنند بنابراین بخشی از این شرایط برگردن خودروسازان نیست بلکه  درپی فشارهایی است که ازسوی سازمان‌های مختلف اعمال می‌شود، همچنین شرکت‌هایی  که نتوانستند برنامه‌ها و فعالیت‌های موردنظرشان را به درستی اجرا کنند. 
درحال‌حاضر در بازار، خودرویی مانند پراید که کاهش قیمت تا 105‌میلیون تومان را نیز در روزهای گذشته تجربه کرد بار دیگر به بازه قیمتی 120‌میلیون تومان برگشته است اما همچنان خریداری در بازار نیست. پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری قیمت‌ها در همین محدوده باقی بمانند و شاهد ارقام بالاتری 
نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =