کد خبر: 232099
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
ترافیک در تهران

در طرح جدید که قرار است از روز شنبه در سطح کشور اجرایی شود، تردد با خودرو در فواصل ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در سطح شهرهایی مانند تهران که در سطح ۳ یا منطقه قرمز قرار گرفته‌اند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد

به گزارش «اخبار خودرو»، بهناز جلالی‌پور در سرمقاله امروز (چهارشنبه ـ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ ) روزنامه «دنیای خودرو»، به موضوع « محدودیت‌های تردد بین شهری و تعطیلی مشاغل » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه «دنیای خودرو» در این باره نوشت:

بالاخره بعد از کش و قوس‌ های فراوان و مقاومت در برابر تعطیلی عمومی، وقتی تعداد قربانیان کرونا به‌نزدیک ۵۰۰ نفر در روز رسید که عمده آن ‌ها اهل تهران هستند، محدودیت‌هایی برای تردد در سطح شهرها اعمال شد.

هرچند مسئولان ستاد کرونا می‌گویند نباید فعلا منتظر کاهش مرگ و میرها بود؛ چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فقدان اعمال محدودیت‌های دقیق و سخت‌گیرانه طی ماه‌های گذشته، میزان مرگ و میر را به‌شکل چشمگیری افزایش داده است. البته تجربه اخیر محدودیت‌های تردد بین شهری و تعطیلی مشاغل بعد از ساعت ۱۸ نیز چندان موفق نبود و درعین‌حال به‌نوبه خود به‌حجم ترافیک شهری می‌افزود و خیابان‌های شهر حتی تا ساعت ۱۲ شب نیز پرتردد و همراه با ترافیک بود و ممنوعیتی وجود نداشت. حتی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که تردد در جاده‌ها نیز همچون گذشته صورت می‌گرفت؛ بدون نگرانی از جریمه‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده بود.

حالا به‌نظر می‌رسد دولت مصمم است سیاست سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کند که همراه با جریمه‌های سنگین است؛ هرچند با تاخیر.

در طرح جدید که قرار است از روز شنبه در سطح کشور اجرایی شود، تردد با خودرو در فواصل ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در سطح شهرهایی مانند تهران که در سطح ۳ یا منطقه قرمز قرار گرفته‌اند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد. البته به‌شرطی که دوربین‌های مستقر در سطح شهر این تخلف را ثبت کنند. 

پلیس البته این بار اعلام کرده است مماشات نخواهد کرد. اما سخت‌گیری ‌های جدید در شرایطی مصوب شده که در همین ابتدای کار تبصره ‌هایی به‌این ممنوعیت اضافه و اعلام شده است.

چنانکه ممنوعیت تردد مشمول تاکسی‌ های اینترنتی، آژانس‌ ها و تاکسی ‌های شهری نمی‌شود و تردد آن‌ها در سطح شهر بلامانع خواهد بود. این استثنا اگرچه همراه با ممنوعیت فعالیت فضاهای عمومی مانند کافه‌ها و رستوران‌هاست، اما همچنان راه را برای برخی تعاملات اجتماعی و تجمعات حتی بعد از ساعات منع تردد و فرار از آن باز می‌گذارد و به‌نظر می‌رسد دولت همچنان می‌خواهد بر سر مواضع قبلی خود مبنی بر عدم ‌قرنطینه کامل شهر که به‌گفته کارشناسان باید به‌منظور صیانت از سلامت و جان شهروندان اجرایی شود، بماند. حتی درشرایطی که شاهد فوت بسیاری از  افراد در سطح شهرها هستیم و تعداد متوفیان بنابر گزارش برخی منابع رسمی بیش از آمار ارائه‌شده از سوی خبرگزاری‌هاست. 

دراین میان برخی شهرها در سراسر دنیا محدودیت‌ها را با سخت‌گیری هرچه‌تمام‌تر و حتی در مورد عابران پیاده نیز اعمال کرده‌اند و فضای شهری در سکوت و سکون کامل به سر می‌برد. اتفاقی که در شهرهای ایران هنوز به‌چشم نمی‌خورد و در ساعت‌های نزدیک به‌اعمال محدودیت‌ها، حجم ترددها در شهر همچون دوران پیش از کرونا افزایش می‌یابد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =