بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ی دوشنبه ۲۶ آبان بالغ بر ۳.۶میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۴۶۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند روبه‌رشدی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، فنرسازی زر، مهرکام پارس و بهمن‌دیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای نیرومحرکه، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپا آذین، الکتریک‌خودروشرق، ایران‌خودرودیزل و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۲۰۰ هزار نوبت معاملاتی، ۳.۲میلیارد سهم به ارزش ۱۹۲۳میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ‌بر ۲۷۰هزارمیلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز با افزایش بیش‌از ۲۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۹۶هزار واحدی قرار گرفت.

تجربه‌ای که بی‌سابقه و کم‌نظیر بود

برخی کارشناسان معتقدند بورس تا پایان سال جاری بازاری مطمئن برای پس‌اندازهای خانگی و قشر متوسط جامعه خواهد بود و با استقبال سرمایه‌گذاران همراه می‌شود. این در حالی است که در دو سال اخیر شاهد افزایش افسارگسیخته شاخص بورس تا کانال بیش‌از ۲میلیون واحدی و به‌طور میانگین رشد بیش از پنج‌برابری و گاهی بسیار فراتر از آن برای برخی سهام در بازار بودیم؛ تجربه‌ای که به باور بسیاری از کارشناسان، بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است.

بازگشت تاریخی پس‌اندازها به بورس

استقبال آحاد جامعه از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، در آن دوره سود قابل‌توجهی را نصیب بسیاری از سرمایه‌گذاران کرد که به‌واسطه ورود پس‌اندازهای خانگی به این بازار و به‌نوعی بازگشت تاریخی پس‌اندازها به بورس بود. این سرمایه‌های راکد مانده در جامعه به‌صورت هدفمند و با انگیزه افزایش تولید، اشتغال و سودآوری به بورس ورود کردند و باعث شکوفایی این بازار شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =