لوکسژن U6

این خودرو در بازار رقیب‌های زیادی دارد که هر کدام در برند خود از بهترین‌ها هستند. هرچند شاید بتوان گفت لوکسژن U6 ازنظر امکانات رفاهی و حتی قدرت و پیشرانه حرفی برای گفتن دارد.

لوکسژن یک خودروساز تایوانی است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و به تولید خودروهای شهری مشغول است. محصولات این کمپانی از سال ۲۰۱۰ در خاورمیانه، روسیه، آمریکای‌مرکزی و آسیا به فروش می‌رسد. لوکسژن  U6 یکی از شاسی‌بلندهای این کمپانی است که توسط شرکت آذویکو به‌عنوان محصول جایگزین خودرو MG 360، به‌زودی وارد بازار کشور خواهد شد.

قرار بود این کراس‌اوور توسط شرکت «آرمان‌ موتورکویر» وارد بازار شود اما پس از تحریم‌ها، منتفی شد. لوکسژن U6 پیش از این به‌دلیل طراحی خارجی جذاب و آپشن‌های بسیار زیاد مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته بود حال باید دید درصورت ورود به بازار، چه جایگاهی را به‌دست خواهد آورد.

گروه صنعت خودرو آذربایجان بزرگ‌ ترین کارخانه تولیدکننده خودروهای سواری در شمال غرب ایران است که درسال 2016 با نام تجاری آذویکو با همکاری کمپانی سایک‌موتور چین اقدام به تولیدوفروش خودروهای سواری ام‌جی برای نخستین‌بار در ایران کرد.

متاسفانه بعد از اعمال تحریم‌ها علیه ایران‌آزویکو نتوانست به همکاری خود با این خودروساز چینی ادامه دهد. ازاین‌رو در شهریورماه امسال خبرهایی مبنی‌بر مشخص شدن تولید لوکسژن U6 به‌صورت SKD در کارخانه آزویکو شنیده شد این خودرو تایوانی را جایگزین خودرو ام‌جی 360 کند تا عنوان خودرو جایگزین به دارندگان حواله‌های ام‌جی360 تحویل دهد. البته این خودروساز در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعلام کرده بود که این کراس‌اوور تایوانی را فقط به دارندگان بیش‌از ۲ حواله ام‌جی۳۶۰ تحویل خواهند داد. اتفاقی که باعث شد در این بین تعداد قابل‌توجهی از حواله‌داران آذویکو از این اقدام گلایه‌مند باشند. 

از طرفی سازمان تعزیرات هم اعلام کرد این خودروساز موظف است بهمن‌ 1399، مشکل تعهدات مربوط به ام‌جی۳۶۰ را با تحویل لوکسژن U6 برطرف کند. اتفاقی که احتمالا به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.

این خودرو در بازار رقیب‌های زیادی دارد که هر کدام در برند خود از بهترین‌ها هستند. هرچند شاید بتوان گفت لوکسژن U6 ازنظر امکانات رفاهی و حتی قدرت و پیشرانه حرفی برای گفتن دارد.

طراحی ظاهری لوکسژن U6

در طراحی بدنه لوکسژن U6 از خطوط شکسته فراوانی استفاده شده و نشانه‌هایی از المان‌های طراحی برخی خودروهای ژاپنی مانند لکسوس نیز دیده می‌شود. درنمای جلو لوکسژنU6، چراغ‌های مجهز به دی‌لایت‌های LED، برآمدگی‌های روی کاپوت و جلوپنجره بزرگ با پره‌های افقی خودنمایی می‌کنند.

در نمای جانبی رینگ‌های آلومینیومی جذاب بالا و پایین درها در کنار دوخط که از روی گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب امتداد پیدا کرده‌اند، ترکیب خوبی به‌وجود آورده‌اند.

در نمای عقب نیز طراحی زیبای چراغ‌ها قابل‌توجه‌ترین نکته است، در پایین این چراغ‌های LED یکپارچه، ویژگی‌هایی مانند نوار تزئینی کرومی زیر چراغ‌ها، تریم مشکی رنگ پس زمینه حروف لاتین LUXGEN، دیفیوز، سپر زیبا، خروجی اگزوز کرومی و اسپویلر نسبتا بزرگ متصل‌به سقف، ترکیب جذاب و هماهنگی ساخته‌اند.

طراحی کابین لوکسژن U6

طراحی کابین لوکسژن U6 همانند طراحی خارجی آن جذاب و نسبتا خاص است. قسمت میانی داشبورد لوکسژن U6 یک نمایشگر عمودی بسیار بزرگ و جذاب ۱۲اینچی به چشم می‌خورد که تداعی‌کننده طراحی کابین محصولات کمپانی ولوو است. لوکسژن در کابین U6 از چرم و پلاستیک به صورت گسترده استفاده کرده است که کیفیت خوبی دارند. صندلی‌های عقب لوکسژن U6 فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و سفرهای طولانی با این کراس‌اوور را راحت می‌کنند. حجم ۴۰۵لیتری فضای بار این محصول تایوانی نیز مناسب ارزیابی می‌شود. همچنین تنظیم صندلی‌های این خودرو مانند مدل‌های مرسدس بنز روی درِ این خودرو طراحی شده است.

تجهیزات و امکانات رفاهی لوکسژن  U6

لوکسژن U6 لیست کاملی از تجهیزات و امکانات رفاهی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که ازجمله آنها می‌توانیم به چراغ‌های جلو با امکان تنظیم دستی، 6دوربین پیرامون خودرو (دوربین 360درجه)، پوشش چرمی صندلی‌ها و تریم داخلی، صفحه کیلومتر دیجیتالی، نمایشگر 12اینچی لمسی با قابلیت اتصال USB، AUX و AV، اندروید اتو و اپل‌کارپلی، سانروف برقی، چراغ دی‌لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، ورود و استارت بدون کلید، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، EPB، BAS، BOS، TCS، ESC و HAC، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار پیشگیری از برخورد با عابرپیاده، رادار حفظ خودرو بین خطوط، دوربین دید 360درجه به همراه نمایش نقاط کور و نمایشگر هدآپ ازجمله امکاناتی هستند که باعث می‌شود این خودرو به نسبت هم رقبای خود برتری قابل‌توجهی داشته باشد.

مشخصات فنی لوکسژن  U6

لوکسژن U6 در بازارهای خارجی با دو پیشرانه ۲ و 1.8لیتری عرضه می‌شود، پیشرانه ۲‌لیتری نیز می‌تواند حداکثر ۱۹۱اسب‌بخار قدرت و ۲۷۵نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. 

اما شرکت آذویکو احتمالا قصد دارد این خودرو را با پیشرانه 1.8لیتری توربوشارژ عرضه کند که ۱۷۷‌اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۲۵۶نیوتون‌متری دارد و توان آن از طریق یک جعبه دنده شش‌سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

رقبای لوکسژن U6 در بازار ایران

لوکسژنU6 در بازار ایران رقبایی مانند هاوال H2، جک S5 و هایما S7 را مقابل خود می‌بیند و برای موفقیت در بازار کشور محکوم به داشتن قیمت رقابتی است.

اعلام قیمت لوکسژن U6 توسط آذویکو

کمپانی آذویکو خودرو لوکسژنU6  را با حضور در نمایندگی شهر مشهد، قیمت این خودرو را نیز اعلام کرد. قیمت اعلام‌شده برای لوکسژن‌U6  ازسوی آذویکو 990میلیون‌تومان است. قیمتی که در صورت صحت آن، باید گفت رقمی قابل‌توجه برای این خودرو تایوانی است، رقم بزند.

آذویکو مدت زیادی است که درگیر حواله‌های فروخته‌شده خودرو ام‌جی360 است و هنوز تعداد قابل‌توجهی تعهد برای این خودرو دارد و درنهایت قرار شد خودروهای جایگزین ازجمله لوکسژن U6به مشتریان تحویل داده شود. اما قیمت این خودرو با سدان چینی فروخته‌شده بسیار متفاوت است و همین موضوع باعث گلایه بسیاری از حواله‌داران ام‌جی360 شده؛ حال باید دید با این قیمت، عکس‌العمل حواله‌داران چه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • ایمان RU ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 0
    سلام اولا تا تکلیف حواله دارها رو مشخص نکنه حق فروش هیچ خودرویی رو نداره.این لوکسژن هم یک شو اف بیش نیست.لطفا به فکر ۶۰۰۰ حواله دار باشین که سه سال تمام درگیر این شرکت هستن
  • مقداد GB ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 0
    عکس العمل حواله دارها اینه که شما دهنتون رو اول آب بکشید و بعد هم ببندید تا خودمون تکلیفمون رو با آذویکو معلوم کنیم
  • فاطمه صادقی DE ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    شرکت آذویکو خیلی .... داره به بازار این ماشین رو ارائه می ده اینها بیان تکلیف ما رو روشن کنن نزدیک ۳ سال است پولمان رو خورده نقدی ... ما پولمان کجا بود این اشعالها رو بخریم هزاران لعنت خدا بر این شرکت آذویکو . الهی روزگار نقدی خراب بشه که پاداش ۳۰ سال معلمی من رو خورد و ما رو درگیر دادگاهها کرد
  • پرهان IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام قیمت این خودرو درکشورچین ازقبمت ام‌جی۳۶۰پاینتراست لوکسژن۱۲۸هزاریوان و قیمت‌ام‌جی۱۲۹هزاریوان و این یک ظلم به حواله‌داران است‌که۳ساله‌صبرکردیم‌وازلحاظ برندام‌جی خیلی سرتر است....مااصلاقبول نمیکنم حتی بدون اضافه پرداختی فقط ام جی خودمون میخاهیم‌لوکسژن پیش کش آذویکو
  • همراه جباری IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    این شرکت ... خیلی بیجا میکنه قبل از جلب رضایت حواله دارانی که ۳ ساله با داشتن قرارداد قیمت قطعی چشم انتظارند اقدام به فروش خودرو با این قیمت کذایی بکنه
  • مهدی قامتی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    دوست عزیزی که با نوشتن این مقاله ...، در جریان هستید که شرکت منفور و متقلب آذویکو، بیشتر از دو ساله پول بی زبون بالغ بر 2000 نفر حواله دار رو گرفته و هیچ کاری نکرده؟ اگر خیلی مردی بیا در مورد حواله دارها مطلب بذار تا شرکت تحت فشار قرار بگیره و اول به تعهدات معوقه عمل کنه، بعد تبلیغ ماشین جدید و .... چه تضمینی هست که این شرکت دوباره همین بلا رو سر یه عده دیگه نیاره.
  • محمد FR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام آقا احسان بابلی چرا ی مطلبی روکه هنوز معلوم نیست که مجوز داره نداره هیچ ارگانی تائید نکرده رو شما با اطمینان مینویسی که قرار جایگزین ام جی بشه چه کسی جزءخودشرکت اینو تائید میکنه یه کم تحقیق کنید بعد خبرو بنویس خبربدونه عقبه ننویسید
  • نوری US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام دوست عزیز همانگونه که مستحضرید این شرکت (صنعت خودروی آذربایجان) به مدت ۳ ساله از ۶۰۰۰ نفر پول خودروی mg360 توربو را کامل دریافت کرده و با داشتن قرارداد قیمت قطعی هیچگونه اقدامی نسبت به تحویل خودرو نکرده و با حکم های گوناگون حقوقی و کیفری و دادگاه تجدید نظر تعزیرات محکوم گردیده که تا رضایت کلیه حواله داران رو جلب نکرده حق تولید و یا فروش هرگونه خودرویی رو نخواهد داشت. لذا از شما سرور گرامی خواهشمندیم که ناخواسته با پخش این اخبار در گروه رسانه ای خویش موجبات آه و نفرین خود و خانواده محترمتان را فراهم ننمایید. با تقدیم احترام و کمال تشکر مال باخته شرکت آذویکو
  • مجید طارمی US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    موضوع تبلیغ لوکسژن که در گروه گذاشتید رو درصورت عدم بارگذاری مجدد در کانال و اصلاح اینکه لوکسژن توسط شرکت آذربایجان خودرو (آذویکو ) جایگزین خودوری ام جی ۳۶۰ که نزدیک به دوهزار پیش فروش معوق داشته تحویل حواله داران خواهد شد.در غیر اینصورت شما هم احتمالا باید پاسخ گوی تبلیغات دروغین باشید
  • احمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    سلام خواهشا کسی گول شرکت را نخوره. ۳ ساله پول گرفته ام جی تحویل بده. کلا ....کسی اعتماد نکنه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    **سلام قیمت u6 درزملن ثبت نام قطعی خودرو ۱۲۸،۰۰۰یوآن چین بود و قیمت امجی توربو ۱۲۹،۹۰۰ یوآن چین یعنی لوکسوژن ارزانتراز امجی توربو هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =