بازیافت به جای تولید روغن ‌پایه گروه یک

شرکت مینسوتازز که قبلا با نام رشنال انرژی شناخته می‌شد، ماه گذشته نام خود را به رشنال ریسورس «Rational Resource» تغییر داد و اعلام کرد که در حال تغییر شغل خود از تجزیه و بازیافت ضایعات مواد پلاستیکی به بازیافت روغن‌موتور مصرف‌شده به روغن‌پایه با استاندارد API گروه یک است.

به گزارش «اخبار خودرو»، برای اجرای این روند شرکت یادشده قرار است ابعاد محیطی کارخانه خود را تا دو برابر افزایش دهد و همچنین قصد دارد کارخانه دومی را در تگزاس تا سال ۲۰۲۳ افتتاح کند. 

شرکت رشنال ریسورس اعلام کرده که فرصت‌های بکر زیادی در تولید روغن‌پایه گروه یک از طریق بازیافت روانکارهای صنعتی وجود دارد.

اد دریسکول، مدیرعامل این مجموعه با اشاره به این نکته که بسیاری از پالایشگاه‌های مدرن روانکار تنها روغن‌پایه گروه‌های ۲ و ۳ را تولید می‌کنند، در مصاحبه اخیر خود گفت: «من فکر می‌کنم استراتژی ما غیرمعمول است. اکثر این پالایشگاه‌ها بر بازار با ارزش حمل‌ونقل تمرکز دارند. درواقع گروه یک چیزی نیست که آن‌ها روی آن تمرکز کنند. ما فکر می‌کنیم این شرایط فرصتی را برای شرکت‌های کوچک مانند شرکت ما فراهم می‌کند تا گزینه‌های مطلوبی را در قالب قیمت و خدمات به‌بخش صنعت ارائه کند.»

کارخانه پلیمونت رشنال ریسورس ظرفیت بازیافت سالانه ۵ میلیون گالن روغن‌موتور مصرف‌شده یا ۳۲۵ بشکه در روز را دارد.

با اتمام پروژه گسترش فعالیت این شرکت تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، این ظرفیت به ۱۲ میلیون گالن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیران این شرکت مکان نهایی درنظر گرفته‌شده در تگزاس را مشخص نکرده‌اند. اما گفته که ابعاد این کارخانه جدید مشابه کارخانه فعلی آن‌ها پس از اجرای پروژه گسترش خواهد بود.

دریسکول گفت: «شرکت ما قصد دارد بعد از تگزاس دو کارخانه دیگر نیز احداث کند که محل و جدول زمان‌بندی استقرار دقیق آن‌ها هنوز نهایی نشده است.»‌

شرکت رشنال در سال ۲۰۰۷ احداث شد و به‌مدت تقریبا یک دهه از روش پیرولیس برای تبدیل پلاستیک زائد به‌سوخت ‌بهره می‌برد.

دریسکول اعلام کرده که از سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفته از این صنعت خارج شود. چرا که پایین بودن قیمت نفت مانع از کسب سود مطلوب برای آن‌ها شده است. او گفت: «بازار نفت رو به‌نزول است و به‌نظر ما قرار نیست به شرایط مطلوب بازگردد.» 

سایت بازیافت رشنال با استفاده از فناوری تقطیر فعالیت کرده و به‌نوعی یک نیمه‌پالایشگاه به‌حساب می‌آید. اما دریسکول باور دارد که فعالیت آن‌ها به‌حساسیت پالایشگاه‌ها نیست. بنابراین نیازی به‌عملیات هیدروتریتینگ ندارند.

حذف این عملیات سبب می‌شود رشنال امکان بهره‌برداری روغن‌پایه گروه‌های ۲ و ۳ را نداشته باشد؛ اما سبب کاهش هزینه‌های تولید روغن‌پایه می‌شود.

دریسکول ادامه داد: «ما باید از لحاظ قیمتی رقابت‌پذیر باشیم و این استراتژی ماست. هنوز هم تقاضای روغن‌پایه گروه یک برای روانکارهای صنعتی وجود دارد.

هدف ما این است که براساس قیمت و کیفیت کسب و کار خود را پیش ببریم و سپس با ارائه خدمات به‌مشتری، آن‌ها را حفظ کنیم.»

رشنال اعلام کرده در حال حاضر روغن مصرف‌شده کافی برای آغاز فعالیت سایت پلیمونت را تامین کرده و برای شروع قوی سایت تگزاس نیز همین روند را دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =