باتری ماشین

کیفیت باتری‌ های ایرانی همچون نسخه‌های کره‌ای بوده و از باتری‌های ترکیه‌ای نیز بهتر است

صنعت باتری در کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته و تعداد شرکت‌های حاضر در این بخش به‌حدی بوده که همواره نیاز داخل را به‌خوبی پاسخ داده است. بنا به آمار منتشرشده، تولید باتری در کشور سالانه بیش از 10 میلیون دستگاه است و از این میزان سهم و نیاز بازار داخل حدود 6 میلیون دستگاه بوده و 4 میلیون دستگاه نیز به‌عنوان مازاد تولید در کشور محسوب می‌شود. در این شرایط باید هرچه‌بیشتر به‌بازارهای منطقه‌ای چشم داشت. چراکه این بازار می‌تواند برای شرکت‌های باتری‌سازی ارزآوری مناسبی داشته باشد.

درهمین زمینه یک کارشناس صنعت باتری به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «بررسی وضعیت تولید باتری طی سال‌های اخیر نشان از پیشرفت این صنعت دارد.»

این کارشناس صنعت باتری با بیان اینکه باتری‌های ایرانی کیفیت مناسبی دارد، اظهار می‌کند: «واقعیت این است که کیفیت باتری‌های ایرانی همچون نسخه‌های کره‌ای بوده و از باتری‌های ترکیه‌ای نیز بهتر است. از این منظر راه برای صادرات وجود دارد و شاید اگر برخی مشکلات تحریمی وجود نداشت، می‌توانستیم به‌راحتی تا 2 میلیون‌دستگاه باتری را در سال صادر کنیم.»

وی می‌افزاید: «هرچند شرکت‌های تولیدکننده به‌بازارهایی مانند افغانستان و عراق ورود کرده‌اند، اما با کمی برنامه‌ریزی و حمایت‌های عملی از سوی دولت به‌راحتی می‌توانیم به‌کشورهای شمالی ایران و همچنین به‌کشورهای آفریقایی نیز ورود داشته باشیم.»

این کارشناس حوزه باتری با اشاره به‌رقابتی بودن باتری‌های تولید کشور تاکید می‌کند: «باتری‌های تولیدشده در داخل نیز هم به‌ لحاظ کیفیت و هم به‌لحاظ قیمت، کاملا رقابتی هستند و بالا بودن قیمت باتری‌های اروپایی و آمریکایی سبب شده است بسیاری از کشورهای کمتر برخوردار به‌سمت برندهای چینی بروند. با این تفاصیل با توجه به‌اینکه قیمت محصولات ما بسیار مناسب است، با حمایت‌های دولتی می‌توانیم بازار بزرگی را در آسیا و آفریقا به‌محصولات خود اختصاص دهیم.»

وی تصریح می‌کند: «به‌لحاظ قیمت، محصولات ما دراین بخش بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی بوده و این مهم‌ترین مزیت‌ باتری‌های ایرانی است. با این وجود باید هدف‌گذاری برای کشورهایی باشد که درآمد پایینی دارند و مشتریانی را بیابیم که توانایی پرداخت قیمت باتری‌های اروپایی را ندارند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =