بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۸آبان بر ۱.۸ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی آبان بالغ بر ۱۰۸۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودرویی در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، به‌رغم فشار فروشی که طی چند نوبت ایجاد شد ولی درنهایت با قیمت‌های پایانی مثبت در اکثر نمادها به کار خود پایان داد. اما باز هم شرکت‌ها با صف فروش به‌کار خود خاتمه دادند و به‌نظر می‌رسد امروز نیز فشار فروش بیشتر خواهد بود. درحال‌حاضر شاخص‌کل درگیر مقاومت در سطح یک‌میلیون‌و ۴۰۰هزار واحدی است و تازمانی‌که این محدوده را رد نکند، احتمالا فشار فروش بالا خواهد بود.

رکوردشکنی خودرویی ‌ها

روز شنبه در گروه خودرویی نمادهای سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی‌سازی ایران، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد و کرمان‌خودرو در قیمت پایانی مثبت شدند اما درمقابل نمادهای ایران‌خودرو، زامیاد، سایپا آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، قطعات‌اتومبیل‌ایران، مهرکام‌پارس، ایران‌خودرو دیزل، محورسازان ایران‌خودرو، فنرسازی زر، الکتریک‌خودرو شرق، سایپادیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، ایرکا پارت‌صنعت، مهندسی نصیرماشین و سازه‌پویش در قیمت پایانی منفی خوردند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی رکورد ارزش و حجم معاملات نیز شکسته شد، به‌طوری‌که ۸.۶میلیارد سهم به ارزش ۳۶۱۸میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۸۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش‌از ۲۱هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۳۶۶هزار واحدی قرار گرفت.

١٠درصد بازدهی مثبت به معاملات هفته آخر آبان ‌ماه

بازار سهام بعد از مدت‌ها افت و روند اصلاحی پرشتابی که در پیش گرفته بود، هفته گذشته به سهامداران روی خوش نشان داد و وارد فاز صعودی شد. این روند تا پایان هفته ادامه‌دار بود و درنهایت با ١٠درصد بازدهی مثبت به معاملات هفته آخر آبان‌ماه پایان داد.

چنین رشدی در بازار توانست تا حدودی اقبال سرمایه‌گذاران را با ورود سرمایه‌هایشان در بورس افزایش دهد. در جریان این اتفاق، ارزش معاملات بورس در روزهای پایانی هفته گذشته به بیش‌از ٢٠هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =