کیت‌ کلاچ

درحال‌حاضر قیمت‌ محصولات بسیار بالاست، به‌همین‌دلیل باید صاحبان خودرو پیش‌از تعویض این قطعه از داشتن گارانتی‌ یا نداشتن آن اطمینان حاصل کنند.

این روزها به‌دلیل روند صعودی قیمت قطعات در بازار شاهد برخی آشفتگی‌ها هستیم. بسیاری از مشتریان ازآنجاکه توان پرداخت قیمت بالا قطعات اصلی را ندارند، به‌خرید قطعات بی‌کیفیت و متفرقه روی‌می‌آورند یا اگر هزینه مناسبی هم پرداخت می‌کنند، قطعات بی‌کیفیت یا معیوب به‌دست آنها می‌رسد. ازجمله قطعاتی که تعویض آن هزینه بالایی دارد، کیت‌کلاچ است. 

این روزها قیمت نوع خارجی این قطعه‌ مصرفی سربه فلک کشیده و محصولات ایرانی هم قیمت نسبتا بالایی دارند. از این منظر مصرف‌کننده انتظار دارد برای این کالای گران‌ خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب هم ارائه شود.البته در این‌میان‌ بسیاری نیز از مشکل‌دار بودن کیت‌کلاچ خریداری‌شده گلایه دارند.

درحال‌حاضر شرکت‌ها ‌گارانتی سه‌و شش‌ماهه ارائه می‌دهند. برخی دیگر نیز گارانتی در حین نصب قطعه را به مشتری عرضه می‌کنند.

درخصوص اینکه گارانتی‌های عرضه‌شده از سوی یک شرکت تا چه اندازه بر فروش کیت‌کلاچ تاثیرگذار است، یک کارشناس حوزه کیت کلاچ به «دنیای ‌خودرو» گفت: «یکی‌از شرکت‌هایی که قبلا واردات انجام می‌داد، به‌مشتری ضمانت هم ارائه می‌کرد. اما این شرکت نزدیک به دو سال است که دیگر گارانتی به مشتری نمی‌دهد. به‌طورکلی باید گفت مشتریان به گارانتی اهمیت می‌دهند. اما درحال‌حاضر تعداد شرکت‌هایی که برای این محصول گارانتی ارائه می‌دهند یا کم هستند یا گارانتی مناسبی ندارند.» 

رضا ارشادی با اشاره به شرکت‌هایی که اقدام به ارائه گارانتی برای کیت‌کلاچ می‌کنند، افزود: «درحال‌حاضر برخی شرکت‌ها محصولات خود را گارانتی کرده‌اند.  به‌عنوان‌مثال اگر در زمان گارانتی مشکلی برای کیت‌کلاچ ایجاد شود،  برخی شرکت‌ها یا بی‌قید و شرط هزینه را به مشتری عودت می‌دهند  یا یک قطعه جدید را جایگزین می‌کنند.» 

این فعال حوزه کیت‌کلاچ تاکید کرد: «گارانتی بسیار اهمیت دارد. درحال‌حاضر قیمت‌ محصولات بسیار بالاست، به‌همین‌دلیل باید صاحبان خودرو پیش‌از تعویض این قطعه از داشتن گارانتی‌ یا نداشتن آن اطمینان حاصل کنند. در صورتی که گارانتی وجود داشته باشد، خریدار اطمینان دارد در صورت خرابی، پول قطعه از بین نمی‌رود و می‌تواند قطعه جدیدی را جایگزین کند».

ارشادی همچنین با بیان اینکه درحال‌حاضر بسیاری از مشتریان به‌دنبال قطعات دارای گارانتی هستند، تصریح کرد: «بسیاری از فروشندگان کیت‌کلاچ از بالا بودن مرجوعی‌های قطعات بدون‌گارانتی خبر می‌دهند. به گفته فروشندگان درحال‌حاضر مشتری‌ها به دنبال قطعاتی هستند  که دارای گارانتی مناسب و معتبر باشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =