آکوباتری

یکی از باتری‌سازانی که از سال 98 وارد مدار تولید شده و با تکمیل فازهای اجرایی خود حالا صفر تا صد محصولات را تولید می‌کند، «آکوباتری» است و طی روزهای اخیر نیز علی نیکزاد، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای‌اسلامی از این کارخانه بازدید کرد و در جریان تولید این کارخانه فعال در استان اردبیل قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت باتری خودرو، از صنایعی محسوب می‌شود که رقابت در آن چشم‌گیر است. در این صنعت واحدهای بسیاری به فعالیت می‌پردازند و برخی شرکت‌ها قدیمی و برخی دیگر به‌تازگی تاسیس و افتتاح شده‌اند. واحدهایی که سعی می‌کنند از تولید سنتی این محصول فاصله بگیرند و نگاهی دانش‌محور و دانش‌بنیان به‌تولید باتری داشته باشند تا از این مسیر محصولات تا حدی به‌روز باشند که بتوان آن‌ها را صادر کرد.
یکی از باتری‌سازانی که از سال 98 وارد مدار تولید شده و با تکمیل فازهای اجرایی خود حالا صفر تا صد محصولات را تولید می‌کند، «آکوباتری» است و طی روزهای اخیر نیز علی نیکزاد، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای‌اسلامی از این کارخانه بازدید کرد و در جریان تولید این کارخانه فعال در استان اردبیل قرار گرفت. دراین بازدید تمام فازهای این شرکت از جمله فاز بازیافت، صفحه‌سازی و مونتاژ مورد بررسی این نماینده مجلس قرار گرفت. مدیرعامل آکوباتری با بیان اینکه محصولات ما علاوه‌بر بازار داخلی به بازارهای خارجی نیز صادر می‌شود، اظهار می‌کند: «این مجموعه تولیدی فرآیند تولید و فروش را از صفر تا صد به‌صورت عمده و خرد دنبال می‌کند.»
مهدی اشجع، مدیرعامل آکوباتری استان اردبیل با بیان اینکه دانش فنی شرکت آکوباتری از آلمان و ترکیه گرفته شده است، تصریح می‌کند: «آکوباتری با فعال‌سازی واحد D&R و استفاده از دانش فنی آلمان و ترکیه در تلاش است باتری صنعتی، مخابراتی و حتـی خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کند. همچنین این شرکت ۳۰ درصد از محصول خود را روانه بازارهای خارجی می‌کند.»
وی می‌افزاید: «برای احداث کارخانه با یک شرکت ترکیه‌ای قرارداد بسته شد تا جدیدترین تکنولوژی تولید باتری به این واحد تولیدی منتقل شود و ماشین‌آلات مدرن از کشورهای آلمان، چین و ترکیه تهیه شد.»
اشجع درخصوص ایجاد اشتغال در این کارخانه باتری نیز می‌گوید: «ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک‌میلیون عدد باتری خودرو است که در فازهای اول، دوم و سوم برای 280 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده و با راه‌اندازی فازهای چهارم و پنجم تعداد شاغلان کارخانه به  ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.»
وی تاکید می‌کند: «هدف اصلی شرکت جلوگیری از خروج ارز و همچنین صادرات به‌کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، عراق و گرجستان است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =