باتوجه به اینکه عیب‌یابی از راه‌ دور صحیح و دقیق نیست، باید پارامترهای بسیاری مدنظر قرار گیرد و از شخص متخصص و مکانیک کمک گرفته شود.

 خودرو پژو پارس موتور معمولی مدل 94 دارم و بیش از سه هفته قبل به‌دلیل سفت بودن فرمان خودرو به‌یکی از کلینیک‌های تخصصی مراجعه کردم. بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی تکنسین، علت سفت بودن فرمان خودرو خرابی جلوبندی و سیستم تعلیق عنوان شد. این درحالی است که پس از تعمیر و تعویض قطعات مشکل به‌طور کامل رفع نشده است؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به اینکه عیب‌یابی از راه‌ دور صحیح و دقیق نیست، باید پارامترهای بسیاری مدنظر قرار گیرد و از شخص متخصص و مکانیک کمک گرفته شود. بنابراین درحالت کلی سفت بودن فرمان در خودروهایی که مجهز به‌فرمان با کمک نیروی هیدرولیک هستند، دو علت عمده دارد (البته باید از سالم بودن و کارکرد صحیح اجزای سیستم تعلیق نیز اطمینان حاصل شود). 1-باتوجه به‌اینکه فرمان خودرو شما و خودروهای متداول ساخت داخل از پمپ هیدرولیک بهره می‌گیرد، درصورتی که این پمپ معیوب شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود آورد. با این وجود با تعویض پمپ هیدرولیک مشکل برطرف خواهد شد. 2- اگر با تعویض پمپ مشکل برطرف نشد، باید شیر هیدرولیک مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است این قطعه به‌دلیل وجود رسوبات در روغن هیدرولیک یا پمپ، به‌اصطلاح گرفته باشد که برای رفع مشکل باید دو قطعه داخلی آن موسوم به اسپول و فنر باز و شست‌وشو داده شوند. البته درصورتی که با شست‌وشوی این دو قطعه مکانیکی نیز مشکل برطرف نشود، باید آن‌ها را تعویض کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =