بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۵ آذر بالغ بر ۴.۹ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۲۴۸۸میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، نمادهای بزرگ خودرویی روند منفی را درپیش گرفتند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد، پارس‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، بهمن‌دیزل، رادیاتور ایران و رینگ‌سازی مشهد قرمزپوش شدند و درمقابل؛ نمادهای نیرومحرکه، فنرسازی زر، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا آذین، محورسازان ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو مثبت خوردند.

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۳۰۳هزار نوبت معاملاتی، ۶میلیارد سهم به ارزش ۲۶۳۶میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۸۵هزارمیلیاردتومان شد. شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش‌از ۲۳هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۳۹۰هزار واحدی قرار گرفت.

افزایش ارزش معاملات؛ نقطه قوتی برای بورس

تا چندی پیش برخی کارشناسان کانال یک‌میلیون و ٣٠٠هزار واحد را سطح مقاومتی جدی برای شاخص بورس می‌دانستند و معتقد بودند بازار با عبور از این کانال می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند.

ازسوی‌دیگر، ارزش معاملات ازجمله نکات قابل‌توجه در بازار هفته گذشته بود که بعد از حدود چهار ماه نزول در نهایت به بیش از ٢٠هزار میلیارد تومان رسید. فعالان بازار از این موضوع به‌عنوان اتفاقی مثبت در معاملات بورس یاد می‌کنند و معتقدند افزایش ارزش معاملات در بازار می‌تواند نویددهنده بازگشت اعتماد سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس و ورود دوباره نقدینگی به این بازار باشد.

بازدهی قابل‌ قبول بورس تا پایان سال

در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات بازار که به‌مراتب زمینه روند صعودی شاخص بورس را فراهم کرد، بارها کارشناسان به این موضوع تاکید داشتند که سهامداران نباید در انتظار رشدهای غافلگیر کننده شاخص بورس مانند چندماه نخست سال باشند، بلکه شاخص بازار سهام با شتابی کمتر از گذشته ادامه‌دهنده روند صعودی خواهد بود و می‌تواند تا پایان سال در مقایسه با سایر بازارها بازدهی قابل‌قبولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =