بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌یکشنبه ۹ آذر آذر بالغ بر ۵ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۲۶۹۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در داد و ستدهای گروه خودرویی نمادهای خودروساز باز هم به رشد خود ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع‌ ریخته ‌گری ‌ایران، مهرکام پارس و کرمان ‌خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران، چرخشگر، بهمن‌ دیزل، کمک ‌فنر ایندامین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند.

همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 216هزار نوبت معاملاتی، 4.4 میلیارد سهم به ارزش 2120میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 307هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز دیروز با افزایش بیش‌از 38هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 465 هزار واحدی ایستاد.

تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام

معاملات بورس از اواخر آبان‌ماه به سمت سهم‌های بزرگ ازجمله ایران‌خودرو و سایپا پیش رفت که این موضوع نشان‌دهنده ایجاد تعادل در بازار، خروج معاملات از صف فروش و تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام در بورس بوده است. همچنین تا چند روز پیش نیز شاخص بورس در کانال یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد در نوسان بود که این مساله بیانگر ورود نقدینگی‌های موجود در بازار به سمت سهامی است که بعد از اصلاح‌های انجام‌شده در کف قیمتی قرار گرفتند.

پایان منازعات لفظی بر سر سهام ریالی ‌محور و دلاری‌ محور

با توجه به آرامش حاکم بر فضای بین‌المللی پس‌از انتخابات آمریکا، خطر خارجی معاملات بازار را تهدید نمی‌کند. در این رابطه، تا چندی پیش بازار به‌شدت تحت تاثیر این انتخابات قرار گرفته بود و سهام بازار به دو دسته ریالی‌محور و دلاری‌محور تقسیم می‌شد. اما با مشخص‌شدن نتیجه انتخابات آمریکا، این جنگ‌های لفظی و دیگر مواردی که در بازار تاثیرگذار بودند، خاتمه یافتند و بازار از فضای التهابی خارج شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =