واردات خودرو

به گزارش «اخبار خودرو»، طی ٥ سال گذشته درصفحه بازار روزنامه «دنیای‌خودرو» بارها شاهد پیش‌بینی‌ هایی بوده‌ایم که در فاصله زمانی یک تا چند ماه بعد از آن به‌وقوع پیوسته‌اند. آخرین آن نیز حدود سه هفته پیش بود که از عدم ‌تمایل دولت به آزادسازی واردات خودرو نوشتیم.

حال درطول چندروز اخیر با انتشار جزئیات لایحه بودجه سال آینده مشخص شد که دولت محل درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی را برای واردات خودرو درنظر گرفته است و این موضوع سبب شد خبرگزاری‌ها و برخی سایت‌های خبری مختص خودرو از آزادسازی واردات خودرو خبر بدهند.

درنتیجه جوی مبنی بر آزادسازی واردات خودرو در بازار شکل گرفت و مصوبه مجلس نیز آن را تقویت کرد. اما بعد از چند روز دولت مشخص کرد که واردات خودرو در سال ١٤٠٠ آزاد نخواهد شد و محل بودجه مشخص‌ شده تنها مربوط به‌ترخیص مابقی خودروهای باقیمانده در گمرک از سال ١٣٩٧ است.

بنابراین مطابق پیش‌بینی ما در صفحه بازار، واردات خودرو و تصمیم درباره آزادسازی آن احتمالا به‌دولت بعدی موکول شده و این موضوع حداقل تا پاییز ١٤٠٠ معلق خواهند ماند.

خودروهایی که همچنان خاک می‌ خورند

بیشترین حجم خودروهای باقی‌ مانده در گمرک شامل آن دسته از خودروهایی است که پرونده قاچاق دارند و دسته دوم نیز شامل خودروهایی می‌شود که بدون ثبت سفارش وارد کشور شده‌اند. طبق آمار مختلف، تعداد این خودروها بین ٤ تا ٦ هزار دستگاه برآورد می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =