بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی چهارشنبه ۱۲ آذر بالغ بر ۳.۹ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۲۳۸۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی پرقدرت ظاهر شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران و چرخشگر مثبت شدند و در مقابل نمادهای مهندسی نصیرماشین، کمک‌فنر ایندامین و سازه‌پویش منفی خوردند. 

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۱۵۲هزار نوبت معاملاتی، ۲.۸میلیارد سهم به ارزش ۱۷۷۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان روز گذشته بالغ‌بر ۳۱۲هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل نیز دیروز با افزایش بیش از ۱۹هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۴۹۰هزار واحدی قرار گرفت.

احتمال عبور «خودرو» از سطح مقاومتی ۴۰۰ تومان

نکته مهم معاملات روز شنبه ورود پول هوشمند بود که به سهم‌های خودرویی وارد شد. در این رابطه، ایران‌خودرو مهم‌ترین مقصد این پول‌های هوشمند بود که می‌تواند نویدبخش عبور «خودرو» از سطح مقاومتی ۴۰۰ تومان و حرکت آن به‌سوی هدف ۵۰۰ تومانی باشد. 

به غیر از ایران‌خودرو، دیگر شرکتی که یک‌هفته‌ای می‌شود صف خرید را تجربه می‌کند، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو است که بعد از تجربه یک نزول شارپی، این روزها کام سهام‌داران «خودرو» را شیرین کرده است.

وضعیت خوب زیرمجموعه‌های سایپا به‌رغم غیبت «خساپا»

زیرمجموعه‌های سایپا در غیاب خود «خساپا» وضعیت خوبی دارند؛ پارس‌خودرو و به‌خصوص زامیاد بعد از خبر افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، این روزها خریداران خوبی دارد.

در بین قطعه‌سازان کوچک نیز صنایع ریخته‌گری ایران با نماد «خریخت» روز گذشته صف خرید ۳۰میلیونی را تجربه کرد که این امر نشان‌دهنده اقبال به قطعه‌سازان بورسی است. در کل به نظر می‌رسد هفته جاری برای خودرویی‌ها و برخی قطعه‌سازان هفته خوبی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =