بازار خودرو

تا زمانی که قیمت ارز کاهش نیابد یا واردات خودرو در نیمه دوم سال ١٤٠٠ آزاد نشود، نمی‌توانیم شاهد کاهش قیمت وارداتی‌ ها باشیم.

به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از اخبار به‌ گوش ‌رسیده طی ٤ روز گذشته مبنی‌بر آزادسازی واردات خودرو درسال ١٤٠٠ شاهد کاهش محسوس قیمت وارداتی‌ها طی دو روز کاری پایانی هفته گذشته بودیم؛ اما روز پنجشنبه گذشته نماینده دولت آب پاکی را روی دست دوستداران وارداتی‌ها ریخت و مشخص شد که دولت علاقه‌ای به آزادسازی واردات خودرو در سال آینده ندارد و با انتشار این خبر در روز شنبه، ترمز کاهش قیمت وارداتی‌ها کشیده شد و حتی درخصوص برخی مدل‌های پرطرفدار یا مدل‌های لوکس با افزایش قیمت نیز مواجه بوده‌ایم.

به‌نظر نمی‌رسد با این تغییر و تحولات با کاهش قیمت وارداتی‌ها مواجه شویم و تا زمانی که قیمت ارز کاهش نیابد یا واردات خودرو در نیمه دوم سال ١٤٠٠ آزاد نشود، نمی‌توانیم شاهد کاهش قیمت وارداتی‌ها باشیم.

بدین‌ترتیب ترمز قطار کاهش قیمت وارداتی‌ها درهمین برهه از زمان کشیده شد و تا اطلاع ثانوی نباید انتظار کاهش قیمت وارداتی‌ها را داشته باشیم؛ مگر آنکه شاهد کاهش محسوس قیمت ارز باشیم. در چنین شرایطی شاید بهترین زمان خرید خودروهای وارداتی در بازار باشیم.

سمت‌وسوی قیمت داخلی ‌ها در بازار

با وجود تغییر و تحولات قیمت خودروهای داخلی طی چند روز گذشته و افزایش قیمت برخی مدل‌ها، اما این احتمال وجوددارد که  در میان‌ مدت شاهد کاهش قیمت مجدد داخلی‌ها باشیم؛ زیرا وضعیت بازار به‌ نحوی است که میزان تقاضا به ‌شدت کاهش یافته است و با همین میزان تولید نیز کم‌کم شاهد بالانس عرضه و تقاضا خواهیم بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =