بورس

طی روزهای اخیر اقبال به نمادهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه افزایش یافته است. به‌دنبال این موضوع، در گروه خودرویی نیز نمادهای کوچک قطعه‌ساز موردتوجه قرار گرفته‌اند و روزهای مثبتی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته، نمادهای بزرگ خودرویی روند نزولی در پیش گرفتند، به‌نحوی‌که نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، سایپاآذین، کرمان‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهرکام پارس، سازه‌پویش و تولید محور خودرو منفی خوردند. این در حالی است که در روز چهارشنبه اقبال به قطعه‌سازان کوچک بورسی خوب بود. در این زمینه نمادهای نیرومحرکه، صنایع ریخته‌گری ایران، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی‌زر، ایران‌خودرو دیزل، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی خاور، محورسازان ایران‌خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و لنت ترمز ایران مثبت شدند.

   روزهای خوب نمادهای کوچک قطعه‌ساز
طی روزهای اخیر اقبال به نمادهای کوچک و متوسط در بازار سرمایه افزایش یافته است. به‌دنبال این موضوع، در گروه خودرویی نیز نمادهای کوچک قطعه‌ساز موردتوجه قرار گرفته‌اند و روزهای مثبتی را پشت سر می‌گذارند. در هفته جاری نیز به‌نظر می‌رسد نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز همچنان در نوسان و درجا زدن به سر ببرند و در مقابل مانند روز چهارشنبه نمادهای کوچک باز هم روند مثبت و صعودی را پشت سر بگذارند. اما این‌که این روند تا چه مدتی ادامه پیدا کند، بستگی به روند معاملات در هفته جاری دارد که چه سمت‌وسویی پیدا می‌کند.

   321هزارمیلیاردتومانی شدن ارزش کل بازار خودرویی‌ها 
روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 231هزار نوبت معاملاتی، 3.1میلیارد سهم به ارزش 1660میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 321هزار میلیارد تومان شد. از‌سوی‌دیگر، روز چهارشنبه شاخص کل با کاهش بیش‌از یک‌هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 506 هزار واحدی قرار گرفت، اما شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده وضعیت نمادهای کوچک و متوسط است، با رشد بیش از 6هزار واحدی در تراز 450هزار واحدی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =