کد خبر: 232469
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
تایر

،با اینکه شرکت‌های تولیدکننده تایر سرانجام به خواسته چندساله خود یعنی تعیین قیمت محصولات بدون دخالت سازمان حمایت دست یافتند اما این تازه شروع راهی سخت برای کارخانه‌هایی است که در دوران سکه بودن بازارشان توجهی به شبکه خرده‌فروشی و از آن مهم‌تر رضایت مصرف‌کننده نهایی نداشتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،با اینکه شرکت‌های تولیدکننده تایر سرانجام به خواسته چندساله خود یعنی تعیین قیمت محصولات بدون دخالت سازمان حمایت دست یافتند اما این تازه شروع راهی سخت برای کارخانه‌هایی است که در دوران سکه بودن بازارشان توجهی به شبکه خرده‌فروشی و از آن مهم‌تر رضایت مصرف‌کننده نهایی نداشتند. داستان روشن است و بی‌پرده؛ تایرسازان در چند سال گذشته به‌دلیل اختلاف بین قیمت مصوب با آنچه در بازار به فروش می‌رفت، مشکلی برای فروش کالای خود نداشتند. نمایندگان آنها برای خرید محصولاتشان سر‌ودست می‌شکستند و حتی برخی ارتباطات ناسالم بین سیستم فروش بعضی شرکت‌ها با نمایندگان باعث شده بود سودهای کلانی به جیب برخی افراد سرازیر شود و البته شرکت تولیدکننده نیز با سود متعارف و قانونی به تولید بپردازد.ا حالا به دنبال بالا رفتن یک‌باره قیمت‌ها،‌ الزام ثبت جزئیات خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سود پایین عاملان فروش که باعث شده است تمایلی به توزیع تایر در بین خرده‌فروشان نداشته باشند،‌تایرسازان باید خود را برای روزهای دشوار و عدم همکاری شبکه فروش که در سال‌های گذشته با آنها همکاری نزدیکی نداشته‌اند، آماده کنند. زمانی‌که تولیدکنندگان باید به خرده‌فروشان بها می‌دادند و پیش‌از هر اقدامی فکری به‌حال تامین رضایت مصرف‌کننده نهایی می‌کردند اما مردم در صف‌های طولانی دریافت تایر دولتی منتظر بودند و کسی به فکر رضایت آنها نبود. 
حالا اما با از بین رفتن تفاوت قیمت‌ها، ‌هزینه‌های  بالای نمایندگان رسمی و سود رسمی پایینی که برایشان در نظر گرفته شده است، کمتر نماینده‌ای تمایل به خرید کالا آن‌هم به‌صورت سبدی که از انواع تایرها تشکیل شده است، نشان خواهد داد. این درحالی است که همین عاملان فروش سپرده‌های هنگفتی نزد تولیدکنندگان دارند که خود باعث شده است سود 3درصدی آنها را ببلعد و با احتساب مالیات و انبارداری و هزینه‌های جاری؛ در عمل تایر را با زیان به دست خرده‌فروشان برسانند! در چنین شرایطی است که کارخانه‌ها باید به فکر حل مشکل برای آینده فروش خود باشند. چراکه در این سال‌ها نه‌تنها موفق به ایجاد شبکه فروش مویرگی نشده‌اند بلکه به‌نوعی شبکه‌های از قبل ایجاد‌شده را نیز از دست داده‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد این صنعت در آینده‌ای نه‌چندان دور برای فروش انواع محصولات خود در بازار با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد که برای حل آن یا باید به افزایش تعامل خود با اهالی این صنف بپردازد یا کاری را که سال‌ها قبل باید انجام می‌داد به نتیجه برساند و آن؛ توسعه فروش آنلاین و مویرگی برای رساندن محصول به دست مصرف‌کننده نهایی است. در چنین شرایطی آنچه جای شک باقی نمی‌گذارد، ضعف زیرساخت‌های فروش و بازاریابی نوین در شرکت‌های تولیدی است که آنها را مجبور به برقراری تعامل بیشتر با شبکه فروش سنتی خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =