بورس

در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، نمادهای بزرگ این گروه یعنی ایران‌خودرو و سایپا، منفی شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته جاری، نمادهای بزرگ این گروه یعنی ایران‌خودرو و سایپا، منفی شدند. در کنار این دو نماد نیز شرکت‌های رینگ‌سازی مشهد، کمک‌فنر ایندامین، آهنگری تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری رنا منفی خوردند. اما در مقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا آذین، پارس‌خودرو، گروه بهمن، نیرومحرکه، بهمن‌دیزل، ایران‌خودرو دیزل، الکتریک‌خودرو شرق، مهرکام پارس، فنرسازی‌خاور، سازه‌پویش، تولید محور خودرو، مهندسی نصیرماشین و چرخشگر مثبت شدند. 
همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 312هزار نوبت معاملاتی، 4.6میلیارد سهم به ارزش 2568میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر 320هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز با افزایش بیش از 21هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 527هزار واحدی قرار گرفت.

  خبر مهم برای «‌خودرو» و «خگستر»
خبر مهم برای دو شرکت ایران‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، عرضه اولیه عرضه اولیه شرکت «فرآوری معدنی اپال کانی پارس» است. سهامدار عمده اپال، شرکت سرمایه‌گذاری بانک پارسیان است که این شرکت نیز متعلق به بانک پارسیان بوده و از سهامداران عمده ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود. این در حالی است که شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو سهامدار عمده بانک پارسیان است.

  یک محرک خوب برای ایران‌خودرو و زیرمجموعه‌اش
درواقع «خگستر»، صاحب ۷.۱۸درصد کل سهام بانک پارسیان است و ناگفته پیداست با عرضه اولیه اپال، این شرکت می‌تواند سود خوبی را شناسایی کند. به‌نظر می‌رسد این هفته یا هفته آینده، اپال عرضه اولیه شود که این محرک می‌تواند برای ایران‌خودرو و زیرمجموعه‌اش بسیار خوب باشد و تقاضا را دوباره جذب این دو نماد به‌خصوص «خگستر» کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =